Uña-Las Catedrales-Puntal San Roque-La Raya

Photo ofUña-Las Catedrales-Puntal San Roque-La Raya Photo ofUña-Las Catedrales-Puntal San Roque-La Raya Photo ofUña-Las Catedrales-Puntal San Roque-La Raya

June 24, 2021
June 2021

near Uña, Castilla-La Mancha (España)

Excursió per la Serrania de Conca de paratges i panoràmiques espectaculars. Des de la llacuna d'Uña agafem el sender PR-CU 37 direcció cap a la "Raya" però de seguida girem cap a l'esquerra agafant el GR-66, aquest sender és una bonica pista forestal. Quan passem l'Arroyo de la Madera i en un revolt de la pista veiem una bifurcació amb un sender a la dreta que agafem. Seguint aquest sender arribem a un pas molt estret pel mig de la cinglera, hi trobem un parell d'escales de fusta per superar dos petits salts d'aigua (secs) i ens introduïm en una esquerda de la cinglera molt bonica. Una vegada superat el pas de Las Catedrales, eixim a la part alta de la cinglera amb unes vistes panoràmiques espectaculars. Caminem un tram per un camí però de seguida agafem un desviament per continuar pel caire de la cinglera, no és perillós si anem amb prudència i la gent amb vertigen és millor que continuen pel camí. Seguim la traçada de la cinglera passant per l'Asomadilla i el Puntal de San Roque. Una mica més endavant connectem amb el PR-CU 37 de baixada cap a la Raya, una cornisa enmig de la cinglera, podem arribar fins al final de la cornisa però amb prudència. Descendim pel sender homologat tranquilament fins a tornar a Uña. Preciosa excursió de nivell moderat però segons qui pot patir en el pas de Las Catedrales, per a gent muntanyenca habitual un pas fàcil.

PictographCampsite Altitude 3,900 ft

Gireu cap a l'esquerra GR-66.

PictographRiver Altitude 3,678 ft

Arroyo de la Madera.

Gireu cap a la dreta.

Las Catedrales.

Photo ofPanoràmica des de l'eixida de les Catedrals. Photo ofPanoràmica des de l'eixida de les Catedrals. Photo ofPanoràmica des de l'eixida de les Catedrals.

Panoràmica des de l'eixida de les Catedrals.

Photo ofDesviament cap a la dreta per anar a cinglera. Photo ofDesviament cap a la dreta per anar a cinglera. Photo ofDesviament cap a la dreta per anar a cinglera.

Desviament cap a la dreta per anar a cinglera.

La Asomadilla.

Panoràmica d'Uña.

Photo ofPuntal de San Roque (El Balcó d'Uña). Photo ofPuntal de San Roque (El Balcó d'Uña). Photo ofPuntal de San Roque (El Balcó d'Uña).

Puntal de San Roque (El Balcó d'Uña).