UN 8 PER LA MUNTANYA DEL CÓS

February 7, 2016
February 2016

near Montagut, Catalunya (España)

Deixem el nostre vehicle a Montagut, al pàrquing davant la piscina municipal i comencem a caminar pel carrer a la dreta de la piscina, seguint marques grogues que a la sortida del poble ens fan pujar a l'esquerra, primer per pista i després per un sender que acaba sortint a la pista que hem deixat.
Continuem a l'esquerra i al cap de poc trobem un trencant a l'esquerra que ens fa deixar la pista i continuar per un corriol en el que trobem un trencant a l'esquerra que baixa (La Cometa) i que farem servir per tornar i poc després les restes d'unes cases (La Casa i El Cós), sortint tot seguit altre cop a la pista. Fem 50 metres i altre cop per un corriol a l'esquerra pugem fins al cim on trobem les restes del Castell de Montagut i l'ermita del Cós. Excel·lents vistes.
Baixem per la pista fins que es bifurca "Y". Prenem per l'esquerra i passem un magnífic roure a tocar de les ruïnes de Can Serra. Seguim baixant per aquesta pista fins sortir a la carretera d'Oix. A l'esquerra per la carretera fins que en un revolt trobem un corriol que puja i que ens deixa en un altre pista. A l'esquerra fins que tornem a trobar marques grogues que ens portaran altre cop al cim del Cós.
Baixem per la pista altre cop i a la bifurcació "Y", aquest cop anem a la dreta fins trobar el corriol de pujada amb marques grogues (es pot baixar pel mateix corriol que hem fet a la pujada), passem les ruïnes d'una casa (La Casa i el Cós) i trobem el corriol de baixada indicat "La Cometa" que ens porta ràpidament avall fins sortir a una pista de ciment que baixa molt dreta fins acabar al petit carril bici/vianants paral·lel a la carretera d'entrada a Montagut. A l'esquerra i després de caminar intentant no quedar infectats de processionària (és que ningú s'en preocupa de tallar aquests pins malalts?), arribem a Montagut on tenim el nostre vehicle.