ΥΜΗΤΤΟΣ: Σύντομη από Καρέα

January 30, 2021
January 2021

near Áyios Ioánnis Karéas, Attica (Greece)

Η διαδρομή δεν είναι τόσο σύντομη σε χρόνο, γιατί ανεβοκατεβαίνει στο μνημείο Μιχαηλίδη δύο φορές. Και δεν χαρακτηρίζεται εύκολη, καθώς η ανάβαση από τις δύο ρεματιές (Σαρίνα και Βαμβακιά) δεν είναι χαλαρή. Επίσης, σε ένα μικρό αρχικό τμήμα της ρεματιάς Σαρίνα μετά τη σπηλιά Μπίμπεση όπου χρησιμοποιούνται και χέρια, τα πατήματα σε 2-3 σημεία δεν είναι τόσο σίγουρα, ειδικά όταν υπάρχει υγρασία.
Αν κάποιος θέλει να κάνει τη διαδρομή εύκολη και σύντομη χρονικά, μπορεί να πάει από τον χωματόδρομο στη βάση της ράχης βόρεια της ρεματιάς Βαμβακιά, να ανέβει από τη ράχη στο μνημείο Μιχαηλίδη (στην καταγραφή κατεβαίνουμε τη ράχη) και να κατέβει όπως κατεβαίνουμε στην καταγραφή.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Μονή Καρέα - ρεματιά Σαρίνα - μνημείο Μιχαηλίδη 1.40 (τα 15’ είναι το ανεβοκατέβασμα στη σπηλιά Μπίμπεση)
Μνημείο Μιχαηλίδη - βάση ράχης 0.35
Βάση ράχης - ρεματιά Βαμβακιά - μνημείο Μιχαηλίδη 1.10
Μνημείο Μιχαηλίδη - μονή Καρέα 1.00

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Βρισκόμαστε στον χώρο στάθμευσης έξω από τη μονή Αγίου Ιωάννη Καρέα.

Αριστερά ανεβαίνουμε στον χωματόδρομο και σε λίγο είμαστε κάτω από τη σπηλιά Μπίμπεση. Ωστόσο, εμείς θέλουμε να ξεκινήσουμε από λίγο πιο χαμηλά και γι’ αυτό κατεβαίνουμε αριστερά.

Στον βράχο στο πρώτο πλάνο υπάρχουν αναρριχητικές διαδρομές.

Υπάρχει και βοηθητική αλυσίδα δεξιά. Μπορούν και πρωτάρηδες.

Βρίσκουμε τον χωματόδρομο και πάμε δεξιά για να ανεβοκατέβουμε στη σπηλιά Μπίμπεση. Επανερχόμαστε για να συνεχίσουμε ευθεία απέναντι.

Αρχικά υπάρχει βοηθητικό σχοινί. Έντονη κλίση μέχρι τη σπηλιά.

PictographCave Altitude 1,467 ft

Αυτό είναι το τμήμα που δεν ενδείκνυται για πρωτάρηδες, ειδικά αν υπάρχει υγρασία. Υπάρχουν κόκκινα σημάδια.

Τα κόκκινα σημάδια οδηγούν πιο ψηλά.

Παραμένουμε όσο πιο μέσα μπορούμε. Όπου χρειάζεται, κινούμαστε στην αριστερή πλευρά και παρακάμπτουμε εμπόδια. Δεν υπάρχει σήμανση.

Βρίσκουμε πλέον το κλασικό μονοπάτι που έρχεται από τη μονή Καρέα και ανεβαίνει στο μνημείο Μιχαηλίδη (κεραμιδί σημάδια).

Κατεβαίνουμε αριστερά (κόκκινα και κίτρινα σημάδια).

Για να βρεθούμε στη ράχη. Υπάρχουν κούκοι.

Εμφανίζονται και σημάδια. Στα αριστερά μας η ρεματιά Βαμβακιά που θα ανέβουμε.

Η ανάβασή της, κατά τη γνώμη μας, είναι πιο απολαυστική.

Εδώ τερματίζει η κατάβαση της ράχης και στρεφόμαστε στη ρεματιά Βαμβακιά (χωρίς σημάδια).

Ώστε να συναντήσουμε το μονοπάτι που ανεβαίνει τη ρεματιά.

Υπάρχουν ξεθωριασμένα κόκκινα σημάδια και κούκοι.

Σε κάποιο σημείο στη συνέχεια προτιμήσαμε να ανέβουμε βράχια χρησιμοποιώντας και χέρια. Ωστόσο, μένοντας όσο πιο χαμηλά γίνεται, η ανάβαση είναι πιο ομαλή. Ανεβήκαμε ελεύθερα, δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν κούκοι που τους χάσαμε.

Ευθεία υπάρχουν κούκοι που οδηγούν στο μονοπάτι που κατεβήκαμε (και το ανεβαίνουμε μέχρι το μνημείο). Ωστόσο, επειδή στρεφόμενοι δεξιά πάνω έχουμε οπτική πλέον επαφή με το μνημείο Μιχαηλίδη, προτιμήσαμε να ανέβουμε ελεύθερα. Φτάνουμε στο μνημείο και μετά κατεβαίνουμε από το κλασικό μονοπάτι με τα κεραμιδί σημάδια.

Μπαίνουμε στον χωματόδρομο.

Υπάρχουν κόκκινα σημάδια.

Και πιο μπροστά φαίνεται η φουρκέτα του χωματόδρομου που θα καταλήξουμε.

Στο κέντρο φαίνεται ο χαρακτηριστικός κώνος της κορυφής της.

Συναντάμε το τέλος του χωματόδρομου από τον οποίο θα μπορούσαμε να κατέβουμε. Προτιμήσαμε να πέσουμε στη ρεματιά.

Στρεφόμαστε προς την αριστερή πλευρά, για να συναντήσουμε τον χωματόδρομο. Δεξιά ανεβαίνουμε στη ράχη, στη θέση Τυριά.

Είμαστε στη φουρκέτα του χωματόδρομου.