Υμηττός-Βλητικός Σταθμός-Ευζωνας-Μνημείο Μιχαηλίδη-Τερψιθέα

April 1, 2023

near Vlitikós Stathmós, Attica (Greece)

-Ξεκινάμε απο το γήπεδο Κρητικόπουλου στον Βλητικό Σταθμό
-Διασχίζουμε το δασάκι μέχρι να συναντήσουμε την Εθνικής Αντιστάσεως
-Ανηφορίζουμε την Εθνικής Αντιστάσεως μέχρι την Κατεχάκη
-Μετα την γέφυρα περνάμε απέναντι στο Πυροφυλάκειο
-Πίσω απο το πυροφυλάκειο ξεκινάει το παλιό μονοπάτι 5
-Φθάνουμε σε χωματόδρομο και κάνουμε αριστερά για λίγα μέτρα
-Στα δεξιά μας συνεχίζει το μονοπάτι 5 και το ακολουθούμε
-Ανηφορίζουμε έχοντας αριστερά μας το ρέμα Κύλλου Πήρα
-Φθάνουμε στον Πύργο της Ανθούσας
-Περνάμε απέναντι την άσφαλτο και επιλέγουμε το αριστερό μονοπάτι 5(δεξιά πάει για Μονή Αστερίου)
-Φθάνουμε σε χωματόδρομο(αριστερά μας και στα 100μ είναι το βάραθρο Αστερίου) περνάμε απέναντι και συνεχίζουμε στο μονοπάτι 5
-Σε 800μ ανηφόρα φθάνουμε στο διάσελο ΟΤΕ υψόμετρο 651μ.
-Ακριβώςς στη στροφή της ασφάλτου κινούμαστε ανατολικά και κατηφορικά στο μονοπάτι 5
-Μετα απο 500μ. συναντάμε χωματόδρομο(ύψωμα 518μ.)
-Στο χωματόδρομο κάνουμε δεξιά και μετα 400μ. περίπου(μετά την μεγάλη αριστερή στροφή) αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε πρός την κορυφογραμμή
(συναντάμε σωρούς απο πέτρες)
-ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ)
-ΑΝΗΦΟΡΙΖΟΥΜΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΤΑ ΒΡΑΧΙΑ ΣΚΑΡΦΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ(ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΧΟΙΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗ)
-ΜΕ ΚΟΠΟ ΦΘΑΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΚΟΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΕΥΖΩΝΑ
-Εδω τα πράγματα γίνονται εύκολα
-Συνεχίζουμε προς την τελευταία κορυφή 880μ. πριν τις κεραίες
-Φθάνουμε στις κεραίες και συνεχίζουμε την ΑΧΑΡΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
-Βρίσκουμε την κύρια άσφαλτο και συνεχίζουμε μέχρι την δεξιά φουρκέτα όπου και χωματόδρομος
-Ακολουθούμε τον χωματόδρομο για 1 χλ. και κάνουμε δεξιά στο μονοπάτι
-Συναντάμε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε προς τα δυτικά
-Στη διασταύρωση κάνουμε αριστερά
-Βρισκόμαστε στη θέση Πύργος(όπου και τα βάραθρα που υπάρχουν εδώ0
-Συνεχίζουμε τον χωματόδρομο χάνουμε ύψος, αφήνουμε στα δεξιά μας διασταύρωση(θέση Πολυθέα-ωραία θέα προς Σέσι-Προφ.Ηλίας Κορωπίου)
-Στα 200μ. βρίσκουμε διασταύρωση δεξιά νας και την ακολουθούμε μέχρι το Μνημείο Μιχαηλίδη(Υψ.723μ.)
-Στο μνημείο κάνουμε αριστερά στο μονοπάτι με κίτρινα σημάδια και βγαίνουμε ξανά στον χωματόδρομο
-ΑΝ ΘΕΛΑΜΕ ΣΥΝΕΧΊΖΑΜΕ ΤΟΝ ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ
-Σε διασταύρωση κάνουμε αριστερά(δεξιά ο χωματόδρομος καταλήγει Αργυρούπολη) και στα 300μ. δεξιά (αριστερά πάει για Σέσι) συνεχίζουμε για 200μ. και στη διασταύρωση κάνουμε αριστερά
-Μετα απο 900μ. ο δρόμος τελειώνει εμείς συνεχίζουμε την κατάβαση ΝΔ για 200μ. μέχρι να βρούμε χωματόδρομο
-Ακολουθούμε τον χωματόδρομο και λίγο μετά την δεξιά στροφή του κάνουμε αριστερά σχεδόν εκτός μονοπατιού αλλά φανερή κατάβαση
-Μετα 400μ. κατάβαση βρίσκουμε χωματόδρομο
-Στην στροφή του δρόμου ακριβώς κατηφορίζουμε για 300μ. στην αρχή απότομα μετά συνέρχεται κάπως
-Φθάνουμε στη θέση Ταξιάρχες όπου και μικρό εκκλησάκι κάτω αριστερά μας(απο το εκκλησάκι συνεχίζει το μονοπάτι χαμηλότερα πρός τις πλαγιές των Στεφανιών με κατεύθυνση τη Σφηττία οδό)
-Συνεχίζουμε τον χωματόδρομο μέχρι την κεραία για 700μ.
-Περνάμε απέναντι ΝΔ για 200μ. όπου μεγάλη πινακίδα
-Συνεχίζουμε σε μονοπάτι για 500μ.
-Η πορεία απο εδώ είναι ορατή και εύκολη και καταλήγουμε στη Λ.Κύπρου-Γούναρη