UME1963: RUTA SFLL3 - SANT FELIU DE LLOBREGAT - Ruta tancada al km 12,2

Photo ofUME1963: RUTA SFLL3 - SANT FELIU DE LLOBREGAT - Ruta tancada al km 12,2 Photo ofUME1963: RUTA SFLL3 - SANT FELIU DE LLOBREGAT - Ruta tancada al km 12,2 Photo ofUME1963: RUTA SFLL3 - SANT FELIU DE LLOBREGAT - Ruta tancada al km 12,2

5 hours
December 15, 2021
December 2021

near Sant Feliu de Llobregat, Catalunya (España)

ATENCIÓ:

La Ruta SFLL3 està molt ben marcada però passat Can Capellans en el primer desvio que es tenia que fer a l’esquerra, el Pal Informatiu existeix però també hi ha una porta metàl•lica de propietat privada.
Així que no es pot continuar la Ruta SFLL3 i SFLL2 que des de Can Canaris son conjuntes.

Avui he fet una Ruta pels voltants de Sant Feliu de Llobregat, passant per la Penya del Moro, el Mirador, el Fornot de les Torres, La Torre del Bisbe, un Forn de Calç, Santa Creu D’Olorda, unes Pedreres abandonades, la Masia de Can Farrès, un tros del GR-92, la Font de Sant Jordi o de Can Bofill, el Coll d’en Cuiàs, la Masia de Ca n’Amigó del Clot, la Masia de Can Canaris, la Masia de Can Capellans, desfaig el camí fins el primer encreuament, les Restes de la Cementera de Molins i el Àrea de la Salut.

El cotxe l'he deixat l'Àrea de la Salut (Zona de Barcaboes) en Sant Feliu de Llobregat, ubicada en la Riera de la Salut, el últim trams cal i fer-lo per dintre de la riera asfaltada, on he arribat venint de Gavà per la C-32 , B-23 Sortida 8, carrer de la Riera de la Salut en Sant Feliu de Llobregat.

La ruta comença i acaba en l'Àrea de la Salut, on surten tres rutes, la ruta número 1 que està indicada en tot el recorregut amb les sigles SFLL1 i de color vermell, ruta coneguda també amb el nom d'Itinerari de les Barraques de Vinyes de 9 quilòmetres, la Ruta Itinerari de les Masies SFLL2 de 6,5 Qm i color Verd i la ruta Itinerari Panoràmic SFLL3 de 16,5 qm i color lila.

La ruta que he fet és la número 3, que està molt ben indicada en tot el recorregut amb les sigles SFLL3 i de color lila, que passa pel costat l'Ermita de la Salut, (ja que es troba en una zona privada on hi ha un Restaurant), continuo la Ruta pujant a la Penya del Moro, restaurat l'any 2002, s'hi pot veure la base d'una gruixuda torre medieval circular, al peu de la qual hi ha les restes d'un poblat ibèric dels laietans (segles V i IV abans de Crist).
El Poblat ibèric es de l’edat de bronze (800-700ac) de la tribu dels laietans, un dels mes antics de Collserola, les primeres tribus foren del VI a C. La Torre té un diàmetre de 3,9m, amb 1metre de murs, era una Torre de defensa, a mes hi ha un Punt Geodèsic, un mapa d'Orientació i un gran Mirador.

Continuo la Ruta intentant anar a la Font de Broll (que està en el fons del barranc, continua tot ple de arbres caiguts. He passat novament comunicació al Departament del Patronat Metropolità del Parc de Collserola al igual que de l'Incidencia d'aquesta Ruta SFLL3).

Seguint les indicacions del SFLL3, passo pel costat del Fornot de les Torres
de La Torre del Bisbe (a inicis del segle XIII va pertànyer al bisbe de Barcelona, Berenguer de Palou) (actualment en rehabilitació), un Forn de Calç,a prop de La Font de Can Ferriol fins arribar a Santa Creu d’Olorda, lloc on he aprofitat de esmorzar en el Restaurant (Horari de 9 a 17 hores horari d’hivern, de 9 a 23 hores horari d’estiu, tot el any menys el 25 de desembre i el 1 de gener

Continuo la Ruta des de Santa Creu d’Olorda, passant pel costat i per sota de la cinta de ferro de la Mina abandonada, on seguint les marques de SFLL3 paso pel costat de la Masia de Can Farrèns que em portarà fins la pista per on passa el GR-92 que el deixaré mes endavant per passar pel costat de la Font de la Tartana, el Coll d’en Cuiàs, la Masia de Ca n’Amigó del Clot, la Masia de Can Canaris, la Masia de Can Capellans i a la alçada del començament del desvio del camí cap a Can Pahissa, existeix el pal informatiu amb la senyal que indica cap a l’esquerra però la sorpresa es que no es pot passar al haver una porta metalica i una paret al seu costat.

A partir d’aquí després de analitzar detalladament on em porta el camí i on hagués anat si hagués continuat si no estigues la porta, decideixo desfer el camí fins el encreuament on he vist que indicava “La Salut” i seguint les marques del SFLL2 però cap endarrere, he arribat a un lloc on he enllaçat amb el SFLL2 i SFLL3 que seguint-lo m’ha portat a passar pel costat de la antiga Cementera de Molins i al origen de la Ruta, L’Àrea de la Salut, lloc on la dono per acabada.

Inici i Fi - Aparcament

Masia de Can Farrèrs

Desvio Esquerra- Cadena - GR-92

Desvio Esquerra - Can Bofill

Photo ofDesvio Esquerra - Dreta Font de la Tartana o Oratori Sant Jordi Photo ofDesvio Esquerra - Dreta Font de la Tartana o Oratori Sant Jordi Photo ofDesvio Esquerra - Dreta Font de la Tartana o Oratori Sant Jordi

Desvio Esquerra - Dreta Font de la Tartana o Oratori Sant Jordi

Vista de Can Bofill

Desvio Esquerra - Coll d'en Cuiàs

40.- Recte NO - Recomenació Esquerra

Masia de Ca n'Amigó del Clot

Masia de Can Canaris

Cadena - Enllaç amb SFLL2

Masia de Can Capellans

Photo ofDesvio Esquerra - TANCAT AMB PORTA - Desfer camí Photo ofDesvio Esquerra - TANCAT AMB PORTA - Desfer camí Photo ofDesvio Esquerra - TANCAT AMB PORTA - Desfer camí

Desvio Esquerra - TANCAT AMB PORTA - Desfer camí

He comunicat a L' Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, aquesta Incidencia

• Photo of AnemJoa
    AnemJoa Apr 27, 2024

Una ruta molt interessant Judest, visc a Sant feliu i faria el seguiment de la ruta, variant alguns passos ,però sense baixar de 16 km