UME1963: RUTA NÚMERO 500 DE WIKILOC - PUIG DEL COMABONA 2549 m

Photo ofUME1963: RUTA NÚMERO 500 DE WIKILOC - PUIG DEL COMABONA 2549 m Photo ofUME1963: RUTA NÚMERO 500 DE WIKILOC - PUIG DEL COMABONA 2549 m Photo ofUME1963: RUTA NÚMERO 500 DE WIKILOC - PUIG DEL COMABONA 2549 m

June 8, 2021
June 2021

near Víllec, Catalunya (España)

Avui pujaré a WIKILOC la Ruta número 500 i per celebrar-ho vaig pensar que tenia que ser una Ruta, una mica especial de les que tenia preparades, aixi que vaig mirar el temps que estava fent en totes les Rutes i el que faria el dia de la Ruta i despres de veure que els dos ultim dies no havia plogut i la previsió era Velocitat del Vent en el Cim 17 km/h, temperatura 10 graus, Humitat 28 i la visivilitat mes de 50 km vaig decidir que la Ruta sigui en la versant nord de la Serra del Cadí, al Parc Natural del CADI-MOIXERÓ, per pujar al PUIG DE COMABONA de 2.549 m. Pujant des de el Refugi de Cèsar AugustTorras, anomenat també com el PRAT D‘AGUILÓ.
El cotxe el he deixat en l’aparcament que hi ha una mica abans d’arribar al Refugi de Prat d’Aguiló, on he arribat venint de Barcelona per la C-16, Bellver de Cerdanya, Martinet-Montellà on surt una pista que després de 11 km em porta a l’aparcament.

NOTA: DESPRÉS DE VEURE COM ESTÀ LA PISTA DE TERRA Y PEDRA, CADA UN, ES LLIURE PERO JO RECOMANO QUE PASEN SOLAMENT AMB COTXE TOT TERRENY O SUV, EN EL MEU CAS AMB EL OPEL CROSSLANT SUV HE POGUT ARRIVAR AMB MOLT DE CUIDADO SOBRE TOT EN LES ELEVACIONS PER L’AIGUA.

Començo la Ruta en l’ Aparcament seguint la pista que passa pel costat del Refugi quel visitaré a la tornada, a partir d’aqui la Ruta a seguir es la de Cavalls del Vent que esta marcada amb punts de color taronja o la del PR-124 marcada amb color groc i blanc (passant per la Font dels Coloms) i que la deixarè en arribar al Pas dels Gosolans.
La pujada en algun tram te una pendent del 37%, però es puja bastant bé i cada vegada les vistes son impressionants
Es tracta del Pas de Gosolans, un camí que travessa la serra del Cadí, enllaçant el Berguedà amb la Cerdanya i que era freqüentat antigament per segadors i traginers. Actualment, aquest sender lineal que va de Saldes a Olià l'anomenem PR-C 124 i el podrem seguir gràcies a les marques blanques i grogues que trobarem al llarg del recorregut.
El Pas dels Gosolans es un encreuament on agafo una mica de la Serra dels Cortils, per veure si veig la Canal de Cristal o el Prat del Cadí, llocs on vaig estar el 20/06/18 amb la Ruta UME1963:CADI-MOIXERÓ: ESTANA - PRAT DE CADI - CANALS - PRAT DE CADI - EL GRAU - COLL DE PALLARS - ESTANA
Des de el Pas dels Gosolans es pot anar al Pic de Costa Cabirolera de 2.604 m que es el Sotre Comarcal del Berguedà, seguir el Cavalls del Vent, seguir el GR-150-1 cap el Coll de Pendis o seguir per la carena passant pel Puig d’Aguiló, i un parell de Turonets o aprofito per esmorzar en un de ells.
Continuo la Ruta pasant pel Puig de Font Tortera o Tornera, el Collet de Comabona i el Puig de Comabona lloc on es trova el Vertex Geodésic.
Des de el Puig de Comabona les vistes son molt bones a mes en un dia clar com avui es veu El Puigmal, El Carlit, el Pedraforca, les Penyes Altes del Moixeró, el Vulturó, el Pic de Costa Cabirotera, Roca de l’Ordiguer, el Puigpedros i el Monturull, entre altres, després de les fotos de rigor, continuo la Ruta seguint les marques de color verd i blanc que em porten a enllaçar amb el GR-150-1, a poca distancia veig que les marques de color verd i blanc marxen cap a la dreta, on jo segueixo el GR-150 passant pel Coll dels Terrers, el Coll de Tancalacorta, el Pas de Tancalaporta, amb algun lloc una mica aéri i el Pas de Bou, lloc on deixo el GR-150 per seguir a l’esquerra, la Ruta de Cavalls del Vent (amb la senyal redona de color taronja) que em portarà a passar per alguna Tartera que es pot passar be amb una mica de precaució, el Prat Rodó, el Prat de les Creus, una Font en el Barranc de les Toselletes, la Font del Prat d’Aguiló i el Refugi de Prat d’Aguiló novament, lloc on es troba el Guarda del Refurgi “Jordi” i que molt amable em prepara el dinar.
Després de senyalar-me alguns del Pics que es veuen i de pendre café, continuo el petit tros que em queda de la Ruta per arribar al lloc d’inici, lloc on la dono per acabada.
Es pot dir que es una Ruta impresionant per les vistes i facil de seguir.

Inici - Aparcament

Font dels Coloms

Vistes

Vista Puig Aguiló

Vista Puigmal, El Moixeró, ...

Vista de la Pujada

Collet de Comabona

Puig del Comabona 2549 m

Marca Color Verd i blanc

Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç amb el GR-150-1 Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç amb el GR-150-1 Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç amb el GR-150-1

Desvio Esquerra - Enllaç amb el GR-150-1

Desvio Esquerra

Deixo el color verd i blanc

Coll dels Terrers

Coll de Tancalaporta

Pas Àeri

Pas del Tancalaporta

Pas del Bou

Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç Cavalls del Vent Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç Cavalls del Vent Photo ofDesvio Esquerra - Enllaç Cavalls del Vent

Desvio Esquerra - Enllaç Cavalls del Vent

Sender per el Bosc

Porta Metálica

Font del Barranc de les Toselletes

Cabirol prenent el sol sobre la roca

Vista del Comabona

Desvio Esquerra -Pal curt

Refugi i Cotxe a la Vista

Font del Prat d'Aguiló

Dinar amb bones Vistes

Refugi Prat d'Aguiló

Fi

• Dankijote Jun 11, 2021

Quina ruta tan espectacular, bona feina! felicitats per les 500 rutes, i que hi hagin moltes més!

• Photo of judest15
    judest15 Jun 11, 2021

Dankijote, moltes gracies per la felicitació, tot el Pirineus i Prepirineu es per disfrutar de les vistes, espero poder fer algunes mes, ja se que la edad no perdona.