UME1963: PENYES ALTES DEL MOIXERÓ (2276 m) i CIM DEL MOIXERÓ (2090 m)

Photo ofUME1963: PENYES ALTES DEL MOIXERÓ (2276 m) i CIM DEL MOIXERÓ (2090 m) Photo ofUME1963: PENYES ALTES DEL MOIXERÓ (2276 m) i CIM DEL MOIXERÓ (2090 m) Photo ofUME1963: PENYES ALTES DEL MOIXERÓ (2276 m) i CIM DEL MOIXERÓ (2090 m)

July 12, 2021
July 2021

near Pedra, Catalunya (España)

Avui he fet una Ruta, pels voltants de Coll de la Trapa i el Coll del Pendís per pujar a les Penyes Altes de Moixeró de 2276 m i de tornada al Moixeró de 2090 m, en la Serra del Cadí, al Parc Natural del CADI-MOIXERÓ.
El cotxe l'he deixat en l'aparcament que hi ha en el Prat de la Trapa en el desvio que va al Coll del Pendís i al Refugi dels Cortals de l'Ingla, on he arribat venint de Barcelona per la C-16, sortida després de passar els Túnels del Cadí, en l'Àrea de Descans direcció Riu de Cerdanya i després de travessar el poble, sortir pel camí al Coll de Pendís (ja indicat com a Coll de Pendís 12,1 Km ) on he agafat una pista que en uns llocs és de terra, en altres asfaltats i en altres amb pedra solta que es podria dir que és apta per tot tipus de cotxe amb atenció, sempre és millor amb un cotxe SUV i que després de 12 km m'ha portat a l'aparcament. Quasi arribant me trobat al mig de la pista un arbre caigut i bastant sec i trencat, així que he hagut d'apartar els trossos per poder passar. Que casualitat que en l'aparcament he vist personal de ADF que venien en direcció contrària i els he comunicat, de tornada he vist que han fet un bon treball.

Començo la Ruta agafant la pista de l'esquerra on hi ha una barrera i que a poca distància es divideix amb dos la de la dreta que es per on tornaré des del Coll del Pendís i la de l'esquerra que es la que he agafat cap al Coll de la Trapa, lloc on hi ha una porta canadenca i a partir d'aquí es veu la senyalització de color groc.
Continuo la Ruta passant pel Coll del Prat Agre, la Font Freda de Riu i en arribar al Coll de Moixa he agafat un corriol seguint les marques grogues i alguna de color taronja corresponent a la Ruta Cavalls del Vent que em porta al Coll de la Font Freda de Riu des d'on es veu clar els cims on pujaré després de les Penyes Altes i del Moixeró.
Continuo la Ruta passant per la Font de Moixeró i en arribar al Coll del Dental o del Moixeró, he enllaçat amb el GR-150.1 (maques de color blanques i vermelles), passant per la part baixa del Cim del Moixeró que el faré a la tornada.
Continuo la Ruta passant pel Coll de Raset i pel Collet de Raset , he fet una petita grimpada per les roques.
Ja en la part quasi final he hagut de fer una altra grimpada, però en aquest cas hi ha corda, en arribar a la part de dalt m'he desviat del GR-150.1 i Cavalls de Vent per pujar a les Penyes Altes del Moixeró, després de les fotos de rigor en les Penyes Altes, he continuat fins al Cim secundari marcat de color groc i de quasi la mateixa alçada.
A partir d'aquí començo a desfer el camí primer que tot desgrimpant fent ràpel per la corda d'altre costat, és a dir, pujada per la corda de la dreta i baixada per l'esquerra.
Continuo desfent la Ruta fins a arribar a sota del Cim del Moixeró, lloc on em desvio a l'esquerra per pujar al Cim.
Després de les fotos de rigor continuo la Ruta per anar a buscar el Coll de Moixeró novament i per continuar cap a l'esquerra seguint el GR-150.1 que em portarà fins al Coll de Pendís, (per caiguda d'arbres la Ruta es desvia en alguns llocs de la Ruta principal perdent les marques).
A partir d'aquí he seguit la pista de la dreta que passant pel Coll Roig o Grau Cirera en portarà fins a l'aparcament lloc on dono per acabada la Ruta.

Per dinar he aprofitat el Refugi Serrat de les Esposes, amb molt bona atenció, lloc on me trobat al personal que estava fent la Ruta Cavalls de Vent que havia vist pel camí, entre les Penyes altes i el Moixeró.

Inici - Aparcament

Desvio Esquerra

Photo ofColl de la Trapa - Pas Canadenc - Marques Grogues Photo ofColl de la Trapa - Pas Canadenc - Marques Grogues Photo ofColl de la Trapa - Pas Canadenc - Marques Grogues

Coll de la Trapa - Pas Canadenc - Marques Grogues

Vistes de Les Penyes Altes i el Moixeró

Coll Prat Agre

Font Freda de Riu

Collet

Photo ofColl Moixa - Esquerra - Corriol marques grogues Photo ofColl Moixa - Esquerra - Corriol marques grogues Photo ofColl Moixa - Esquerra - Corriol marques grogues

Coll Moixa - Esquerra - Corriol marques grogues

Photo ofMarca color Taronga - Cavalls del Vent Photo ofMarca color Taronga - Cavalls del Vent Photo ofMarca color Taronga - Cavalls del Vent

Marca color Taronga - Cavalls del Vent

Coll de la Font Freda de Riu

Photo ofSender - Vista del Moixeró i Penyes Altes Photo ofSender - Vista del Moixeró i Penyes Altes Photo ofSender - Vista del Moixeró i Penyes Altes

Sender - Vista del Moixeró i Penyes Altes

Font de Moixeró

Coll Dental o del Moixeró

Pal Informatiu

Bou Petit sol

Photo ofVaques pasturant al Mig del GR-150.1 Photo ofVaques pasturant al Mig del GR-150.1 Photo ofVaques pasturant al Mig del GR-150.1

Vaques pasturant al Mig del GR-150.1

Mirador Natural

Penyes Altes

Clau - Senyal Geodésic

Photo ofCim Secundari - Quasi mateixa alçada Photo ofCim Secundari - Quasi mateixa alçada Photo ofCim Secundari - Quasi mateixa alçada

Cim Secundari - Quasi mateixa alçada

Sender per el Bosc

Petit Prat

Vista del Refugi de Sant Jordi

Photo ofSender molt malament i quasi sense pintar Photo ofSender molt malament i quasi sense pintar Photo ofSender molt malament i quasi sense pintar

Sender molt malament i quasi sense pintar