Photo ofUME1963: LES PLANES D'HOSTOLES: Salts i Gorgs de Can Poetí, Molí dels Murris, de La Plana, del Duran i Santa Margarida Photo ofUME1963: LES PLANES D'HOSTOLES: Salts i Gorgs de Can Poetí, Molí dels Murris, de La Plana, del Duran i Santa Margarida Photo ofUME1963: LES PLANES D'HOSTOLES: Salts i Gorgs de Can Poetí, Molí dels Murris, de La Plana, del Duran i Santa Margarida

September 20, 2018
September 2018

•   5 3 Reviews

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Avui he fet una Ruta pels voltant de Les Planes D'Hostales per veure els impressionants Salts i Gorgs que hi ha en la Riera de Cogolls i el Riu el Bruguent.
Ruta completament senyalitzada i fàcil de fer, en algun tram es camina per la via verda, Ruta del Carrilet que anava d'Olot a Girona.
Començo la Ruta en el pàrquing públic que hi ha a l'entrada de Les Planes D'Hostoles, agafa'n la Via Verda del Carrilet per anar a veure el primer Gorg del dia el de Can Poetí, continuo la Ruta per anar a veure uns del Gorgs més conegut de la zona el preciós Salt i Gorg del Molí dels Murris, després de les obligatòries fotos i vídeo continuo el camí per anar a la part de dalt de la Riera per veure el Salt des de dalt, un altre petit Salt i un gran gorg que hi ha amb l'aigua de color blau turquesa.
Desfaig el camí per anar a buscar el següent Salt però abans entre el Salt del Molí dels Murris i el pont que travessa la Riera es pot baixar per un corriol per veure un altre petit salt amb el seu gorg.
Desfaig el camí passant novament per la zona d'aparcament i per la carretera fins arribar a la via verda que la deixaré per anar a passar pel costat del cementiri i després de travessar la carretera, agafar un sender acondicionat amb el costat amb troncs de fusta i que em porta pel costat dels camps de conreu i per fora de la Masia que hi ha, el Gorg de la Plana esta dividit en dos llocs, continuo el sender pel pont de fusta i vaig a veure el impressionant Salt i Gorg del Duran o anomenat també el Gorg de la Pedrera d'en Biel
Desfaig el camí fins a la carretera per agafar un camí que em portarà a la població de Les Planes D'Hostales passant per l'antic safareig i la Font de Vadruna.
Després de travessar tot el poble i arribar al inici de la Ruta continuo per la Via Verda del carrilet per anar a veure la Font i Salt i Gorg de Santa Margarida.
La tornada és pel mateix lloc d'anada canviant el passar per l'Àrea Lliure de La Parada del Jonquer.

Inici - Aparcament

Font de Santa Margarida

Baixant Esquerra a la Font

Sender Oficial

Photo ofArea de Picnic - La Parada del Jonquer Photo ofArea de Picnic - La Parada del Jonquer Photo ofArea de Picnic - La Parada del Jonquer

Area de Picnic - La Parada del Jonquer

Pont de Fusta

• Photo of Maricin
    Maricin Nov 9, 2018

Es una ruta molt maca, els gorgs porten molta aigua I son magnifics.

judest15 Nov 10, 2018

Maricin gracies per la teva valoració i comentari, tots els salts i gorgs son preciosos i mes després de aquest dies de pluja.

• neus57 Nov 11, 2018

Molt facil de seguir, molt ben explicada i una ruta molt bonica

judest15 Nov 11, 2018

neus57 m'alegro que t'agrades
    moltes gracies per la teva valoració i comentari

• Photo of .Recalculando
    .Recalculando Jul 7, 2019

07/07/19...14 personas

• Photo of David - Sat Chit Ananda
    David - Sat Chit Ananda Sep 23, 2019

Una ruta molt bonica, fàcil de seguir i amb uns gorgs espectaculars... gràcies Judest15.

judest15 Sep 23, 2019

Davidmister,
    moltes gràcies per la valoració.
    Ruta molt maca i agradable de fer efectivament