Photo ofUME1963: CORBERA DE LLOBREGAT: CIM DEL MONTMANY (10 Km) - PRIMERA CAMINADA ANY 2021 Photo ofUME1963: CORBERA DE LLOBREGAT: CIM DEL MONTMANY (10 Km) - PRIMERA CAMINADA ANY 2021 Photo ofUME1963: CORBERA DE LLOBREGAT: CIM DEL MONTMANY (10 Km) - PRIMERA CAMINADA ANY 2021

January 3, 2021
January 2021

near Corbera de Llobregat, Catalunya (España)

La Ruta d’avui, es part de la que vaig fer el 30/12/15, pujant al Cim del Montmany, amb el meu company de caminades “Joaquim” que en aquest moments no pot acompanyar-me, espero que se recupere aviat.
NOTA: 13/01/23 Malauradament el company Joaquim es va deixar el 21/01/21 D.E.P.

Avui he fet la primera caminada del any 2021, una Ruta pels voltants de Corbera de Llobregat, passant a prop l’Ermita de Sant Ponç de Corbera i pujant al Cim del Montmany seguint la caminada anomenada del CIM i la part final de la Ruta del CINC CIMS.

Començo la Ruta en el aparcament que hi ha entre el carrer dels Horts i el carrer del Progrés en Corbera de Llobregat, on he arribat per la A-2, B-24, la Carretera BV-2421 i la BV2422 que va de la N-340 a Gelida, passant per La Palma de Cervelló, el cotxe l'he deixat aparcat en aquest lloc, es una zona de pagament 1 euro per tot el matí o tota la tarda i 2 euros tot el dia, si no es vol pagar en la zona industrial hi ha molt de lloc per aparcar.
Després de travessar la carretera agafo un sender seguint el track del CIM de Corbera baixat del O.T.R (Open Trail Runers) que en porta a passar a prop de la Riera de Rafamans on em desvio per anar a veure i anar fins la Font de que per una esllavissada esta una mica tapada.
Desfaig el camí per continuar la Ruta passant pel costat de alguna Barraca de pedra seca fins arribar al Fondo del Cau de la Guineu o anomenat també com el Camí de Sant Ponç.
Aquet camí el deixo per pujar per un sender empedrat, marcat amb un punt redó de color blanc, no he vist en ningun lloc la ralla de color taronja típica dels CINC CIMS, que era la que pensava trobar.
En arribar a la pista veig que el track indica cap a l’esquerra, sense cap pintura de color taronja, en canvi si de color groc però cap a la dreta.
Continuo el track i sender que em porta a enllaçar amb una pista, amb la sorpresa de veure a terra en el sender que jo anava una creu de color taronja (per tant indicava que la Ruta dels CINC CIMS pasava per la pista).
A partir d’aquí continuo la Ruta seguint el Track i les ralles taronja que coincidiem i que passant per una zona o camp de Airsoft abandonat em portarà a dalt del Cim del Montmany, on es troba el Vèrtex Geodèsic
Desprès de fer algunes fotos de records, sense visibilitat per els arbres que hi ha al voltant, començo la baixada seguint les ralles taronja i passant pel mirador de pedra, lloc que recordo haver estat però fen la Ruta al revés pujant per aquí, la baixada en alguns llocs la pendent es forta.
Des de el mirador les vistes son molt bones, es veu des de Montserrat, Sant Llorenç del Munt, El Tibidado, Barcelona i les Muntanyes del entorn.
Continuo la Ruta i en arribar a la zona del Hotel de Can Rafel i la carretera deixo de veure les marques, així que continuo la Ruta segons el GPS, en un altre lloc trobo la marca de color groc i la creu en el camí , aixi que segueixo el GPS, fins arribar a un encreuament que em desvio a la dreta per un corriol per anar a la Font de Can Rafel i aprofitar per esmorzar.
Si el altre dia no em semblava be el trobar per una pista un cotxe-bugui a tota marxa, avui en aquest corriol me trobat 3 motos a tota marxa que m’he tingut que apartar i desprès caminar amb un olor de benzina pitjor que si estigues a Barcelona.
M’entres esmorzava veig el corriol per on venien les motos i unes ralles de color taronja que indicava que la ruta anava cap a la esquerra, en aquell moment penso “ara si que no entenc res”.
Sense fer cas a les marques, desfaig el camí per continuar la Ruta que portava en el track, la sorpresa es que arribat a un nou encreuament veig que la Ruta de color taronja ve pel sender de la dreta i a sobre amb les marques recent pintades.
Em surto de la meva Ruta per fer el xafarder i agafo aquest corriol un tros seguint les marques, molt ben pintat i en moltes marques, veig que aquest sembla que es el camí bo de baixada, des de la Font de Can Rafel, desfaig el corriol i seguint les marques em portaran aquesta vegada fins a la carretera lloc on em les deixo per anar al punt d’inici de la Ruta.

NOTA: Quasi al final de la Ruta me trobat a tres persones amb uns pots de pintura de color blanc, taronja i groc, el he preguntat si anaven a repintar la Ruta i la sorpresa es que si però que ara la Ruta dels CINC CIMS pesaria a ser un punt rodo de color blanc i que seria diferent color corrent o caminat i la del CIM, que en breveu informarien al personal.
Com es normal es he dit que la retolació que hi ha ara esta molt malament i que no coincideix amb el Track Oficial de OTR.

Inici Aparcament

Riera de Rafamans

Font de la Mata

Barraca de pedra seca

Desvio Dreta

Restes de Cabana pedra seca

Desvio Esquerra

Photo ofDesvio Esquerra - Camí de Sant Ponç Photo ofDesvio Esquerra - Camí de Sant Ponç Photo ofDesvio Esquerra - Camí de Sant Ponç

Desvio Esquerra - Camí de Sant Ponç

Marca Taronja Cinc Cims

Restes de....

Desvio Dreta - Pal Informatiu

Photo ofDesvio Esquerra - marca color taronja Photo ofDesvio Esquerra - marca color taronja Photo ofDesvio Esquerra - marca color taronja

Desvio Esquerra - marca color taronja

Font de Can Rafel - Esmorzar

Marques no en el track

Sender

Marques en el corriol de la Dreta