Photo ofUME1963 : CORBERA DE DALT - LA CREU D L'ARAGALL - TURÓ DEL BECO i FONT DEL RAURÉ Photo ofUME1963 : CORBERA DE DALT - LA CREU D L'ARAGALL - TURÓ DEL BECO i FONT DEL RAURÉ Photo ofUME1963 : CORBERA DE DALT - LA CREU D L'ARAGALL - TURÓ DEL BECO i FONT DEL RAURÉ

December 23, 2020
December 2020

near Corbera de Llobregat, Catalunya (España)

Durant tot el recorregut he estat veient la marca del "CINC CIMS", així que després d'acabar la Ruta, ja en casa, veig que aquesta Ruta passar pel camí del Pessebre Vivent i per la Creu de L'Aragall, així que si se segueix des del principi de la Ruta les indicacions dels "CINC CIMS" et portarà fins a la Creu de L'Aragall.
Veig que la Ruta dels "CINC CIMS" surt de la plaça dels Païssos Catalans i passa per la Creu de l'Aragall, la Roca Foradada, el Roc de Forellac, el Puig d'Agulles, l'Ermita de Sant Ponç de Corbera i el Puig de Montmany, total uns 27 Km.

Començo la Ruta en la zona que es fa el pessebre vivent de Nadal, on he arribat per la A-2, B-24 i la Carretera BV-2421 que va de la N-340 a Gelida, passant per La Palma de Cervelló, Corbera de Llobregat i Corbera de Dalt, el cotxe l'hem deixat aparcat en el carrer camí del Pessebre.
Començo seguint la Ruta Pas de la Barca que esta marcat com PR de color groc i blanc,que travessa la carretera del Bonrepós per seguir per la Riera de Corbera, una part pel costat i en algun lloc per dintre de la Riera pròpiament dit, així que si ha plogut últimament no es podrà passar.

Després de recórrer uns dos km he deixat el Camí Pas de la Barca, per agafar un sender que el deixaré per pujar al Turó del Beco, per un corriol que es nota que no puja molta gent ja que en algú lloc esta quasi tapat per la vegetació.
Desfaig el corriol des de el Turó fins el sender que portava per seguir la Ruta, observo que esta marcada amb diferent color, amb vermell i blanc, amb taronja i blanc i amb una ralla de color taronja, aquesta es la que em portarà fins la Creu de L’Aragall.
Observo que durant la Ruta en un lloc hi ha un Pal Informatiu que indica a Castellví cap a la dreta i en aquell mateix sender unes indicacions de "Camí Privat Prohibit el Pas", avui no he de agafar aquest sender però si fos així es dels que fan dubtar si es pot passar o no, al estar tant ben senyalitzat que el camí es per alli, jo pasaria.
Abans de arribar a la Creu el sender es desvia a la dreta per pujar per un corriol amb molta pendent arribant al 32 % de desnivell. Si no es vol pujar pel corriol es pot seguir recte i pujar pels carrer de la Urbanització, ja que de baixada he vist que també estava marcat amb les ralles de color taronja.
Al costat de la Creu, hi ha un Vèrtex Geodèsic i unes vistes de Montserrat, Sant Llorenç de Munt i de el Montseny, avui degut a la boira la visió no era bona per sota d’ella però molt maca per sobre, impressionant.
Continuo la Ruta passant per sota de la Torre de Vigilància per anar al Mirador i la caseta de comunicacions, després de desfer el camí fins la Creu començo la baixada per anar a buscar el carrer d’Eucaliptus que el deixaré per agafar el carrer Fonoll, on després de passar pel solar entre dos cases agafo un sender que em portarà a una Bassa i a la Riera de Corbera, lloc on en alguna altra ocasió varem intentar buscar la Font del Rauré però no la varem trobar.
Avui en arribar a la Riera i veure que no baixava molta aigua he mirat una mica per si estava per allí i la sorpresa ha sigut que a uns 10 metres del sender a la part de la dreta baixant la riera he vist la Font amb la seva inscripció.
Continuo la Ruta pujant a la pista per un sender pla i que fa ziga zaga, aquest sender em portarà a enllaçar amb el camí de la Barca que ara faré de pujada fins arribar al lloc on es fa el pessebre vivent, continuo la Ruta per anar fins el Castell i Església de Santa Maria de Corbera que desfent el camí arribo novament al lloc d’inici de la Ruta, on la dono per acabada.

Inici i Fi - Aparcament

Vista de la Torre de Vigilancia

Recte - Dreta a Castellví

Desvio Esquerra

Photo ofDesvio Dreta - Esquerra si no es vol pujar corriol Photo ofDesvio Dreta - Esquerra si no es vol pujar corriol Photo ofDesvio Dreta - Esquerra si no es vol pujar corriol

Desvio Dreta - Esquerra si no es vol pujar corriol

Corriol del 26% de pujada

Corriol del 32% de pujada

Creu d'Aragall i Vertex Geodèsic

Mirador i Torre Vigilancia

Antenes de Comunicació

Desvio Dreta - Esquerra si no es vol pujar corriol

Photo ofDesvio Esquerra Masia de Ca n'Aragall Photo ofDesvio Esquerra Masia de Ca n'Aragall Photo ofDesvio Esquerra Masia de Ca n'Aragall

Desvio Esquerra Masia de Ca n'Aragall

No hi ha Creu d'Aragall Júnior

Vista del Castell

Desvio Dreta - carrer Fonoll

Photo ofDesvio Esquerra - Solar Sense Edificar Photo ofDesvio Esquerra - Solar Sense Edificar Photo ofDesvio Esquerra - Solar Sense Edificar

Desvio Esquerra - Solar Sense Edificar

Bassa

Riera de Corbera

Font del Raure

Corda per pujar

Desvio Esquerra - Pista

Corriol de pujada

Photo ofCastell i Església de Santa Maria de Corbera Photo ofCastell i Església de Santa Maria de Corbera Photo ofCastell i Església de Santa Maria de Corbera