Ulupelit Darlık Barajı

December 8, 2018
December 2018

•   4.7 1 review

near Ulupelit, İstanbul (Türkiye)

08 Aralık 2018 Cumartesi günü Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemizin ilk etkinliğini gerçekleştirdiğimiz faaliyetimizin kaydıdır.
Bu projemizde 81 ilimizde en az birer rota olmak üzere yürüyüp ayak izimizi bırakacağız.

Ulupelit, Şile'nin bir köyü. Oruçoğlu köyü ile Darlık barajı arasında yer alıyor. Lüks villaların ve doğalgazın olduğu bir köy....
Köy sakinleri çoğunlukla Artvin göçmeni olup, geçim kaynakları ormancılıktır ve burada yetişen meşe odunu oldukça kıymetlidir. Köyün adının anlamı da buradan gelmekte. Pelit, meşe ya da onun meyvesi palamut anlamındadır.

Darlık Barajı ise Erenler ve Korucu mahallelerinin yanı başında Darlık Deresi üzerinde, içme suyu temini amacıyla 1986-1988 yılları arasında inşa edilmiş bir baraj... Baraj göleti düzensiz kollara sahip ve geniş bir alana yayılmış durumda.

Aracımızı Ulupelit köy camisinin yanına bırakıp sabah saat dokuz gibi eksi 2 derecede yürüyüşümüze başladık.
Hedefimiz barajı yukarıdan göreceğimiz sırt hattına ulaşmak idi. Dere geçişinin ardından dere solumuzda olmak üzere baraja doğru orman yolundan ilerledik. Sırt hattı muhteşem bir manzaraya sahip. Barajın içeri doğru giren kolları arasında ilerleyen sırt hattı sağlı sollu çok güzel görüntüler sunuyor.
Sırt hattından baraj kıyısına inerek kıyı boyunca yürüyüp tekrar sırt hattına ulaştık. Ulupelit köyüne farklı rotadan dönmek amacıyla Oruçoğlu-Ulupelit köy yolu istikametine doğru diğer bir sırt hattında orman yolunda ilerledik. Karayoluna ulaşmadan Ulupelit'e doğru dönerek orman içi yürüyüşümüzü devam ettirip arabamıza ulaşarak etkinliğimizi tamamladık.

Dört mevsim rahatlıkla yürünebilecek keyifli bir rota.
Yolda su kaynağı çeşme mevcut değil.

Avcı barınağı

• Photo of Orhan Uslu
    Orhan Uslu Apr 10, 2021

Merhaba. bu guzergah hafif arazi özellikli bir mototsiklete uygun olur mu sizce?

• Photo of fthtl
    fthtl Apr 10, 2021

Evet rotanın neredeyse tamamı için uygun diyebilirim.

• Photo of Orhan Uslu
    Orhan Uslu Apr 11, 2021

Teşekkür ederim👍👍

• Photo of seftaf
    seftaf Oct 15, 2023

2023 ekim ayında bu rotayı takip ederek yürüyüşümü gerçekleştirdim.
    Baraj seviyesine inip baraja paralel devam eden bölgede dikenli bitki yoğunluğu çok fazla olduğu için ilerleyemedim, geri dönmek zorunda kaldım. Bir de rotanın sonunda Ulupelit e girişte kendi hatamdan kaynaklı rotayı kaçırdım ama zaten rotanın sonu olduğu için çok önemsemedim.
    Rota bilgileri için teşekkür ederim.