Uludağ Oteller - Cumalıkızık Doğa Yürüyüşü

Photo ofUludağ Oteller - Cumalıkızık Doğa Yürüyüşü Photo ofUludağ Oteller - Cumalıkızık Doğa Yürüyüşü Photo ofUludağ Oteller - Cumalıkızık Doğa Yürüyüşü

February 25, 2024
February 2024

near Sarıalan, Bursa ili (Türkiye)

Yeşil Bursa Dağcılık İhtisas Spor Kulübü olarak Kadir SOYALTIN rehberliğinde Soner CUMA artçılığında ve yine bir Sema KIZILASLAN organizasyonuyla 43 kişilik doğasever ordusuyla gerçekleştirdiğimiz güzel bir faaliyetti..
Tophaneden Uludağ minibüsleriyle başlayan yolculuğumuz 45 dakika kadar sonra ikinci bölgede ile yayaya dönmüştü. Parkurun ilk 2 km mesafesinin karları kar aracıyla ezilmiş volfram yolunda tatlı bir bayırı çıkarak başladık.
Havanın mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi neticesince patikaya giriş noktasında incelme molası verdik ve sonrasında ortalama 50-60 cm karda iyice yumuşayan zeminde bata çıka yürüyerek devam ettik. Parkurun bundan sonrası sürekli bayır aşağıya doğru gittiğimizden karın batmasını dert etmeyerek devam ettik. Bir ara eğim çoğalınca çocuklar gibi kayma molası verdik.
On ikiye doğru Aponun ağılına geldik ve burada erkende olsa yemek molası verip yanımızda getirdiğimiz tost vb yiyeceklerimizi termos da ki çayın sıcaklığıyla yedik.
Aşağıya doğru inişe kar nedeniyle belirsizleşen patika çevresinden çokta uzaklaşmadan ilerledik. Hava çok güzeldi ve karda yumuşaktı. Bunu fırsat bilen doğaseverler için yarım saate yakın kartopu molası verince ortaya şen şakrak görüntüler çıktı.
Belirsiz patikayı baz almadan yürüyüşümüz ü kısaltmak için yarım saat kadar çok dik bir alandan riskli ama adrenalin dolu kaymalı inişimizden kısa bir süre sonra kar çizgimiz 1200 metrelerde sona erdi ve kardelenleri teker teker görmeye başladık.
1100 rakımda ise traktör yolu başladı ve patika bitti. bu yolda kestane bahçelerine ulaşım için devlet tarafından açılan sadece arazi araçlarının zor kullanabileceği yollardı.
Aşağıya indikçe kardelenler yerini siklamenlere , dağ sümbüllerine çiğdemlere ve daha da aşağıda çuha çiçeklerine bıraktı.
Köye yaklaştıkça yollar genişledi eğim azaldı ve meyve ağaçları çoğaldı.
Akşam saat beş gibide Cumalıkızık'a vararak buradan her on dakikada bir olan minibüslere binerek faaliyetimizi noktaladık.
Parkur üzerinde bir kaç yerde su Kaynağı mevcut. Normal parkur dışında yürüdüğümüzden eğimin fazlalığından dolayı karsız dönemde 1600-1200 rakımlar arasındaki bölümünde yürünmemesi bunun yerine yol uzatılarak c şeklinde inilmesi daha isabetli olur..
Parkurdaki izlerdende anlaşılacağı üzere bölge yaban hayvanlar için cazip bu nedenle dikkatli ve kalabalık olunması yararlı olabilir...
Bu parkuru kestane döneminde eylül ekim gibi yürümek kestane ve mantar için güzel olabilir...

Traktör yolu

Yıllardır aynı köpek aynı noktada bağlı