Ullastret-El Daró-Matajudaica-Molí d'en Bou

Photo ofUllastret-El Daró-Matajudaica-Molí d'en Bou Photo ofUllastret-El Daró-Matajudaica-Molí d'en Bou Photo ofUllastret-El Daró-Matajudaica-Molí d'en Bou

-49 ft
May 6, 2024
April 2024

near Ullastret, Catalunya (España)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Ruta feta amb el caminants dels diumenge i els nostres inseparables companys de “quatre potes”.
Ruta força planera i sense complicacions per una matinal de diumenge. Hem sortit des de la plaça de la Llotja de Ullastret (Plaça coberta gòtica de planta rectangular que data dels segles XIV o XV), baixem pel camí vell de Castell d’Empordà fins travessar la carretera de circumval•lació de Ullastret per seguir entre camps de conreu, ara vestits amb els colors de la primavera i la silueta del Montgrí a rerefons. El camí fineix a la mota del marge dret del Daró, camí que seguim fins que travessem el riu pel passadís de Mata. A l’altre riba, caminem una estona per carretera asfaltada fins arribar a Matajudaica.
Pugem pels carrerons del poble fins arribar a l’església de Sant Joan. La església és un temple d'una nau amb absis semicircular a l'exterior i poligonal interiorment; capelles laterals. Les voltes són de llunetes. A la façana occidental hi ha la portada rectangular amb boles decoratives, una petita fornícula ,ara sense imatge, i un òcul. A sobre de la fornícula hi figura gravat l'any 1797. Damunt aquest frontis hi ha un campanar d'espadanya i sobre l'angle sud-oest de l'edifici un petit torricó amb teulat a quatre vents, que era un comunidor elevat i ara en estat ruïnós.
Fem una petita descoberta pels carrers del poble i sortim del veïnat pel camí dels Aspres, un estret vial asfaltat que entre camps de conreu uneix Fonolleres, Parlavá i Serra de Daró pel interior.
Passat els masos del Molí i a la alçada del accés de Fonolleres, ens desviem a la dreta, deixant l’asfalt, per anar a buscar altra vegada el Daró, que creuem per un altre passadís de formigó. Ja a l’altre marge, travessem el Pla d’en Bou entre camps conreats fins el mas Vilar i el Molí d’en Bou, ara cerclat amb tanca metàl•lica que impedeix acostar-nos fins la cacau per fotografiar l’única part del molí a la vista.
Continuem pel pla d’en Bou seguint un camí que ens deixa a Ullastret, entrant pel carrer Firal fins arribar a la plaça de la Llotja, on ens espera un saborós esmorzar a Can Quel, donant per acabada aquesta plàcida sortida.
Salut i bones caminades!!

PictographCar park Altitude 159 ft
Photo ofUllastret, plaça de la Llotja, aparcament i començament de ruta Photo ofUllastret, plaça de la Llotja, aparcament i començament de ruta Photo ofUllastret, plaça de la Llotja, aparcament i començament de ruta

Ullastret, plaça de la Llotja, aparcament i començament de ruta

carretera de circumval•lació de Ullastret

PictographIntersection Altitude 80 ft

PictographPhoto Altitude 83 ft

camí entre camps de conreu

PictographPanorama Altitude 79 ft

PictographIntersection Altitude 95 ft

PictographIntersection Altitude 87 ft

El Daró...seguim pel marge dret

PictographRiver Altitude 57 ft
Photo ofPassadís de Mata...travessem el Daró Photo ofPassadís de Mata...travessem el Daró Photo ofPassadís de Mata...travessem el Daró

Passadís de Mata...travessem el Daró

arribant a Matajudaica

PictographPhoto Altitude 88 ft

Matajudaica

PictographPhoto Altitude 91 ft

Carrer Unió

PictographPhoto Altitude 96 ft
Photo ofcarreró de pujada a l'església de Sant Joan Photo ofcarreró de pujada a l'església de Sant Joan Photo ofcarreró de pujada a l'església de Sant Joan

carreró de pujada a l'església de Sant Joan

PictographRiver Altitude 52 ft

Tornem a travessar el Daró

PictographIntersection Altitude 51 ft

Seguim pel camí del davant

Pla d'en Bou

PictographPhoto Altitude 59 ft

Molí d'en Bou

Photo ofNau de Consmetal Empordà, abans d'arribar a Ullastret Photo ofNau de Consmetal Empordà, abans d'arribar a Ullastret Photo ofNau de Consmetal Empordà, abans d'arribar a Ullastret

Nau de Consmetal Empordà, abans d'arribar a Ullastret

PictographIntersection Altitude 126 ft
Photo ofcarretera de circumval•lació de Ullastret, seguim per l'esquerra Photo ofcarretera de circumval•lació de Ullastret, seguim per l'esquerra

carretera de circumval•lació de Ullastret, seguim per l'esquerra