Uçan Su 1 - 2 Şelaleleri

May 10, 2015
May 2015

near Kozan, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Viewed 2091 times, downloaded 43 times

Kozan Köyünden başlayan rota 1,8 km bir tırmanışla (451 metreden 695 metreye) başlıyor. Öncelikle Pednelissos antik şehrinin çok geniş bir alandaki bazı etkileyici kalıntılarına ulaşıyoruz.( Pednelissos antik şehrinin Pisidia’ya ait bir kent. Yunanlı tarihçi Strabon’a göre Pednelissos, bir Pisidia kenti olarak Sagalassos ve Adada arasında yer almaktadır.) Kalıntılardan sonra sürekli bir tatlı inişle Uçan Su-2 şelalesine ulaşıyoruz. 80 metreden düşen su yere ulaşmadan uçuyor.Adını bu özelliğinden almış olmalı. Burası gerçekten etkileyici.Ve hala bakir. Yaklaşık 2 km sonra yaklaşık 52 metreden dökülen Uçan Su-1 şelalesine ulaşıyoruz. Burada bir tesis var wc-su-yemek ihtiyacınız için iyi. Buradaki çay ve öğle yemeği molası gerçekten iyi oldu. Bundan sonraki rota biraz iniş biraz tırmanışla toprak orman yolundan Akçapınar köyüne kadar devam ediyor....
Şelaleler için Nisan-Mayıs ayları tercih edilmeli su bu aylardan sonra iyice azalıyormuş.