Τζούρτζια - Καταρράκτης (Μαντάνι του δαίμονα)

January 19, 2014

near Agía Paraskeví, Thessaly (Greece)

Αφετηρία της διαδρομής η Τζούρτζια ( Αγ. Παρασκευή ). Ξεκινάμε την διαδρομή από το ξωκλήσι του Αη Γιώργη. Περνάμε την τσιμεντένια γέφυρα και συνεχίζουμε πάνω σε φαρδύ μονοπάτι δεξιά από το ποτάμι βόρεια του χωριού. Μετά από εύκολη ανάβαση μέσα από πλατάνια διασχίζουμε μεγάλο τμήμα σε λιβάδια με το ποτάμι να βρίσκεται πάντα κάτω αριστερά. Στην απέναντι όχθη του ποταμού βρίσκεται το δάσος Ιτάμου ένα από τα λίγα εναπομείναντα στον Ελλαδικό χώρο.
Τελειώνοντας το τμήμα με τα λιβάδια συναντάμε και πάλι το ποτάμι το οποίο και διασχίζουμε για δεύτερη φορά. Κατόπιν μπορούμε να ακολουθήσουμε 2 διαφορετικές διαδρομές. Στην πρώτη ακολουθούμε ανηφορικό τμήμα μέσα σε έλατα έως το ανώτερο υψομετρικά σημείο της διαδρομής. Το τοπίο αλλάζει σε αλπικό με αραιότερο δάσος και χορτολιβαδικές εκτάσεις. Ήδη το Μαντάνι του δαίμονα αρχίζει και “ακούγεται”. Σε κοντινή απόσταση, καλά κρυμμένος σε συστάδα ελάτων ο πανέμορφος και επιβλητικός καταρράκτης «Μαντάνι του δαίμονα» μας αποκαλύπτεται. Στην δεύτερη διαδρομή πηγαίνουμε από τις όχθες του ποταμιού μέχρι να συναντήσουμε τον καταρράκτη. Η δεύτερη διαδρομή έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας ενώ απαιτεί και εμπειρία σε ανάλογες δραστηριότητες river trekking. Και στις δυο περιπτώσεις το θέαμα μας αποζημιώνει. Το κολύμπι στη λιμνούλα που σχηματίζεται στη βάση του είναι ευχάριστη εμπειρία για τους τολμηρούς και όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.
Διάρκεια δραστηριότητας: 1 1/2 - 2 ώρες

Εκκλησία Αγίου Γεωργίου

Καταρράκτης 'Μαντάνι του δαίμονα'

• Photo of dela23
    dela23 Aug 14, 2019

Καλησπερα είναι δύσκολη η διαδρομή ;;

• john.sdrenias Aug 24, 2020

Η σήμανση στο τελευταίο μέρος της διαδρομής είναι ανεπαρκής, στα λιβάδια με τις αγελάδες χαθήκαμε και ταλαιπωρηθήκαμε αρκετά να βρούμε τον καταρράκτη από αρκετά δύσβατο σημείο.

• gzaxos Jun 13, 2021

τα μονοπάτια έχουν καταρρεύσει από ένα σημείο και μετά, ενώ η πρόσβαση μέσα από το ποτάμι σε πολλά σημεία είναι αδύνατη λόγω πεσμένων δένδρων. θα πρέπει να αναζητηθεί εναλλακτική διαδρομή.