Τζουμέρκα - Νότια Πλευρά και Κορυφές

Photo ofΤζουμέρκα - Νότια Πλευρά και Κορυφές Photo ofΤζουμέρκα - Νότια Πλευρά και Κορυφές Photo ofΤζουμέρκα - Νότια Πλευρά και Κορυφές

Very difficult
October 20, 2021
October 2021

near Omalí, Epirus (Greece)

Τζουμέρκα - Νότια Πλευρά και Κορυφές

Για την συγκεκριμένη διαδρομή απαιτείται άριστη φυσική κατάσταση.

Ενδεικτικά οι χρόνοι:

Εκκίνηση - Τσούμα Κατή (2:30 ώρες)
Τσούμα Κατή - Καταφίδι (3:00 ώρες)
Καταφίδι - Τερματισμός (3:00 ώρες)

Ξεκινάμε λίγο μετά τη Στάνη στο Βουργαρέλι.

Η ανάβαση ξεκινάει από μονοπάτι και στη συνέχεια έχουμε αλπικά τοπία.

Αμέσως μετά οι κορυφογραμμές.

Γενικά η διαδρομή παίρνει αυτό τον βαθμό δυσκολίας λόγω των ωρών και όχι λόγω επικινδυνότητας.

Η επιστροφή γίνεται από τον χωματόδρομο για να κερδίσουμε χρόνο.

Το νοτιότερο τμήμα ανήκει κυρίως στον νομό Άρτας. Ορίζεται δυτικά από την κοιλάδα του Αράχθου, ανατολικά από τον Αχελώο, στα βορειοανατολικά χωρίζεται από την Κακαρδίτσα και από το Μελισσουργιώτικο ποτάμι, και νότια συνδέεται με τα Όρη Βάλτου. Η υψηλότερη κορυφή του είναι το Καταφύδι με υψόμετρο 2.393 μ. Άλλες ψηλές κορυφές είναι οι: Στρογγούλα (2.107μ), Γερακοβούνι (2.211μ), Αγκάθι (2.392μ) και Σκλάβα (2.067 μ)[9]

Οικισμοί χτισμένοι περιμετρικά του νότιου τμήματος είναι οι Κτιστάδες, οι Μελισσουργοί, η Πράμαντα, η Άγναντα, το Βουργαρέλι, η Κυψέλη (Χώσεψη), τα Θεοδώριανα, το Καταφύγιο, τα Κονάκια, ο Καταρράκτης, η Κρυοπηγή, η Ράμια, τα Λεπιανά, το Αθαμάνιο, η Μικροσπηλιά κλπ.

Για κάποια γεωγραφικά έντυπα τα Αθαμανικά όρη ή Τζουμέρκα περιορίζονται μόνο σ’ αυτό το τμήμα, ενώ η Κακαρδίτσα θεωρείται ξεχωριστή οροσειρά.

Βγαίνουμε νωρίς εκτός χωματόδρομου

Ποτίστρα

Πέρασμα από σάρες

Photo ofΚορυφή Τσούμα Κατή 2088μ (Ή αλλιώς Σκλάβα) Photo ofΚορυφή Τσούμα Κατή 2088μ (Ή αλλιώς Σκλάβα) Photo ofΚορυφή Τσούμα Κατή 2088μ (Ή αλλιώς Σκλάβα)

Κορυφή Τσούμα Κατή 2088μ (Ή αλλιώς Σκλάβα)