Tzoumerka 22/07/2021 Τζουμέρκα Μελισσουργοί - Στρογγούλα - Μελισσουργοί

Photo ofTzoumerka 22/07/2021 Τζουμέρκα Μελισσουργοί - Στρογγούλα - Μελισσουργοί Photo ofTzoumerka 22/07/2021 Τζουμέρκα Μελισσουργοί - Στρογγούλα - Μελισσουργοί Photo ofTzoumerka 22/07/2021 Τζουμέρκα Μελισσουργοί - Στρογγούλα - Μελισσουργοί

July 24, 2021
July 2021

near Melissourgoí, Epirus (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από την ΒΔ πλευρά του καταφυγίου και ανηφορίζουμε μέσα σε πυκνό ελατόδασος ΝΔ για 900μ. Στην διασταύρωση υπάρχουν 2 επιλογές για τη διαδρομή προς τον καταρράκτη, ακολουθούμε τη δεξιά. Σε περίπου 300μ θα δούμε τη διασταύρωση προς σπηλιά Κατσαντώνη και θα κινηθούμε ευθεία (δυτικά) ανεβαίνοντας παράλληλα με το ρέμα για 150μ το οποίο θα διασχίσουμε και θα ξαναμπούμε στο ελατόδασος. Σε 1χλμ και αφού περάσουμε τη διασταύρωση για τον καταρράκτη Κεφαλόβρυσο προσεγγίζουμε το καταφύγιο Πραμάντων.

Συνεχίζουμε δυτικά στο μονοπάτι έχοντας στα αριστερά μας τη Στρογγούλα και μετά από 1χλμ ξεκινά η ανάβαση από τα "καγκέλια" τα οποία αρχικά κάνουν μεγάλες τραβέρσες και όσο ανεβαίνουμε μικραίνουν και σταδιακά η κλίση αυξάνεται. Ακολουθεί μια μεγάλη τραβέρσα με ΝΑ κατεύθυνση για 600μ περίπου μέχρι τη στάνη. Η ανάβαση συνεχίζεται νότια με πιο μεγάλη κλίση, περνώντας από ένα μικρό λούκι και σε 700μ από τη στάνη υπάρχει ένα εκτεθειμένο σημείο το οποίο θα περάσουμε με αυξημένη προσοχή. Η κορυφή απέχει άλλα 400μ ανεβαίνοντας ένα ημικύκλιο νότια και δυτικά. Η θέα από την κορυφή είναι εκπληκτική.

Επιστροφή από τα ίδια. Η κατάβαση είναι επίσης απότομη μέχρι τα καγκέλια και θα δυσκολέψει αρκετά έναν αρχάριο. Η σηματοδότηση είναι επαρκής. Η ανάβαση προσφέρει ποικιλία, εναλλαγές και εκπλήξεις καθώς ανεβαίνοντας δεν υπάρχει πλήρης εικόνα της διαδρομής. Αυτό αποκαλύπτεται στην κατάβαση κατά την οποία φαίνεται ξεκάθαρα το εντυπωσιακό μονοπάτι που κινείται στις απότομες πλαγιές του βουνού.

Διασταύρωση

Το σταυροδρόμι με 2 επιλογές πορείας προς τον καταρράκτη Κεφαλόβρυσο.

Η διασταύρωση για τη σπηλιά Κατσαντώνη (δεξιά). Ακολουθούμε πορεία αριστερά (δυτικά).

Διασταύρωση

Η διασταύρωση προς καταρράκτη Κεφαλόβρυσο (δεξιά) και προς καταφύγιο Μελισσουργών (αριστερά).

Στάνη

Εκτεθειμένο πέρασμα

Κορυφή Στρογγούλας

Κορυφή Στρογγούλας και η θέα τριγύρω