Tvrđava SLOVAC iz Valjevske Loznice 12.12.2020.

Photo ofTvrđava SLOVAC iz Valjevske Loznice 12.12.2020. Photo ofTvrđava SLOVAC iz Valjevske Loznice 12.12.2020. Photo ofTvrđava SLOVAC iz Valjevske Loznice 12.12.2020.

53 minutes
December 15, 2020
December 2020

near Slovac, Central Serbia (Serbia)

Utvrđenje Slovac, kao i mnoga druga iz srednjovekovnog perioda poznat i pod imenom Jerinin Grad, nalazi se na levoj obali Kolubare, 16 km istočno od Valjeva, tačno na granici sela Valjevska Loznica i Slovac i na vrhu manjeg uzvišenja Grad (361 m.n.v.). Ispod tvrđave je kamenolom koji se nalazi odmah pored puta Lajkovac-Valjevo. Kada se od Lajkovca prođe auto-put “Miloš Veliki“, selo Nepričava i skretanje za Ub, pre samog kamenoloma je selo Slovac odakle se takođe može prići ali ne znam dokle vodi asfaltni put. Mi smo nastavili dalje, prošli kamenolom i najpre odmah posle njega skrenuli desno na asfaltni put. Taj put vodi do samog kamenoloma, najbliže tvrđavi, no kada dođete do kamenoloma dalje je zabranjen pristup nezaposlenima, a i opasno je zbog obimnih radova. Zato smo se vratili do glavnog puta i nakon par stotina metara skrenuli desno ka selu Valjevska Loznica. Postoji veliki znak na putu. Dalje uzbrdo užim asfaltnim putem nastavljamo kroz selo. Kada se dođe do kraja asfalta treba nastaviti kratko zemljanim putem, do poslednje kuće u selu. Preko puta nje je proširenje i može se parkirati.

Odatle imate peške malo više od 1 km, kratko nastavite zemljanim putem i odmah skrenite desno na livadu (mi smo se tuda vratili, a u odlasku smo malo okružili što se vidi na treku). Nastavite dalje dijagonalno ka šumi, desno ćete videti kamenolom. Idite rubom šume ispod koje ćete desno videti veliku čistinu i verovatno bagere koji čiste ukoliko eventualno nije nedelja i možda ne rade. Nekih 700-800m pravo kroz šumu i stižete do ostataka tvrđave.

Više o samoj tvrđavi, uz slike pogledajte na: