Photo ofPARC AUDIOVISUAL Terrassa. Llac Petit- Can Bogunyà. Serra del Troncó. Turó Pedritxes. Moleta. Fonts Bardissa, Janot i Riba. Photo ofPARC AUDIOVISUAL Terrassa. Llac Petit- Can Bogunyà. Serra del Troncó. Turó Pedritxes. Moleta. Fonts Bardissa, Janot i Riba. Photo ofPARC AUDIOVISUAL Terrassa. Llac Petit- Can Bogunyà. Serra del Troncó. Turó Pedritxes. Moleta. Fonts Bardissa, Janot i Riba.

March 8, 2024
March 2024

near Matadepera, Catalunya (España)

Des del PARC AUDIOVISUAL de Catalunya, a Terrassa.

Circular passant pel Llac Petit o Pantà de Can Bogunyà - Torrent de Can Borgunyà - Serra del Troncó - Les Foradades - Coll de la Riba - La Moleta - Turó de les Pedritxes.

3 FONTS NATURALS:
Font de la Bardissa,
Font del Janot
Font de la Riba.

▪︎ INICI: Aparcament / Parc Audiovisual de Catalunya. BV-1274, Km1, 08225 Terrassa, Barcelona (Vallès Occidental).

Rètol circuit Anella Verda i Llac Petit.

Camí de sorra bosc.
Senyals blancs i blaus
Llac Petit o Panta de can Bogunyà.

Torrent de can Bogunyà o de Can Candi o Camí de la Font de la Bardissa. Ajuntament de Terrassa .

Desviament a Font de la Bardissa (anar/tornar).

Font de la Bardissa (natural; seca).

Després caminar pel mig de la torrentera (bardisses) o caminet a l'esquerra, paral.lels a la riera.

Més endavant veurem un rètol de fusta: "Recorrido geocaching Anella Verda"

Caminet transversal.

FONT DEL JANOT (natural, seca): muret de pedres per seure dins bosc

Enllaç PR. CAMÍ DE CAN BORGUNYÀ. Pista ampla en pujada. Rètol: Camí de la Font del Troncó i Can Roure en direcció a la ctra de Rellinars B-122.

Cami de can borgunyà.
Opcional: anar/ tornar a la FONT TROBADA anant per la pista de la dreta! A uns mts

Seguint PR més endavant:
Les Quadre Cadenes
Serra del Troncó
Camí de Ca n'Amat de la Muntanya

Collet de les Foradades. Dipòsit. Agafem un trencall a l'esquerra. Més enllà, vistes a La Mola.

Les Foradades de les Pedritxes.
"Les Foradades" Vistes a Montserrat.

Coll de la Riba.
Bifurcació, anem a la dreta, iniciant el retorn. Enllaç amb marques "MM" (Matagalls - Montserrat). Trams de pista emportlanada.

FONT DE LA RIBA 1984 restaurada, amb aixeta natural seca (anar /tornar pel dret, o corriol poc definit). La pista va paral.lela al Torrent de la Font de la Riba.

Abandonem pista per corriol dreta en pujada
Intersecció: recular.

Intersecció: corriol bosc poc definit, que passa desapercebut, en pujada.

LA MOLETA

Turó de les Pedritxes

Mirador de les Pedritxes.

Mirador de les Pedritxes: carena on cal desgrimpar alguns rocs, sense complicació.
Dreta
Intersecció
Corriol poc definit

Aparcament.
Fi de la circular.

_______

Les Foradades de les Pedritxes, des de Can Roure, pel Turó de Sant Joan, Ós, Turó de les Pedritxes i La Moleta (Serra de l'Obac). Municipi de Matadepera, Vallès Occidental.

Ruta carenera en sentit anti-horari.
Senders entre molt de romaní i parts d'ombra.

Circular fins les "Foradades de les Pedritxes", petites cavitats anomenades que sumen uns 80 metres de recorregut subterrani, en conglomerats. Hi ha diverses entrades, i algunes comuniquen entre elles.

⚠️ Precaució a la part superior del cingle ⚠️ Baixant per un tram de roca arribem a la base de les coves.

Lloc adient per fer pràctiques de ràpel i espeleo, també freqüentat per escaladors i excursionistes.

~~~~~~~~~~

▪︎RECORREGUT:
Cementiri.
Enllaç pal indicador
Turó de Sant Joan
Turó de l'Os
Collet de l'Àliga
Mirador, amb vistes a la Mola
La Moleta
Collet de les Forarades (dipòsit)
Les Foradades (part superior)
Foradades de les Pedritxes (part inferior)
Esquerra
Coll amb pal indicador: Esquerra.
Can Roure

~~~~~~~~~~
Espeleoindex:

** FORADADES DE LES PEDRITXES:

DESCRIPCIÓ: "Conjunt de dotze concavitats a la roca, la majoria d'ells enlairats, que formen un aspecte molt vistós i curiós. Alguns dels forats comuniquen entre ells i formen dos sectors. El de l'esquerra, el més llarg i de fàcil accés, és transitable perfectament sense haver d'ajupir-se. El de la dreta cal enfilar-se per arribar i per circular pel seu interior, cal anar ajupit.

SITUACIÓ: Passat el quilòmetre 6 de la carretera de Terrassa a Mura hi ha la segona entrada de la urbanització les Pedritxes. Cal anar a buscar el carrer de de Dalt fins la cruïlla amb el carrer de la Dauradella, uns metres més endavant per la dreta surt un camí que ens pocs metres ens puja fins un dipòsit d'aigua, per l'esquerra seguirem un camí cap a ponent que s'enfila cap al collet de les Foradades (aquí hi ha un dipòsit d'aigua). Seguint un marcat camí cap a ponent, en pocs minuts s'arriba a la part alta del turó de les Foradades.
També es pot anar des de Can Roure (poc abans del quilòmetre 5 de la mateixa carretera), pujar al collet de Can Roure i a la dreta resseguint la serra de les Pedritxes, anirem cap al turó de Sant Joan i el coll del mateix nom fins arribar per la Moleta al coll de les Foradades (on hi ha el dipòsit d'aigua).

HISTÒRIA: Conegudes des de temps immemorials. Des de fa més de 40 anys el turó de les Foradades és un lloc molt conegut per diferents generacions d'espeleòlegs del Vallès i de tota l'àrea metropolitana de Barcelona, per realitzar pràctiques exteriors i d'espeleosocors. La paret, d'una alçada que oscil·la entre els 11 i 12 metres, té diferents vies per realitzar tota mena de maniobres habituals en l'exploració subterrània."

Extret d'ESPELEOINDEX.

Photo ofAparcament / Parc Audiovisual de Catalunya. Retol circ aneklma verda . Panta de CAN BOGUNYÀ - llac petit. Camí de sorra bosc Photo ofAparcament / Parc Audiovisual de Catalunya. Retol circ aneklma verda . Panta de CAN BOGUNYÀ - llac petit. Camí de sorra bosc Photo ofAparcament / Parc Audiovisual de Catalunya. Retol circ aneklma verda . Panta de CAN BOGUNYÀ - llac petit. Camí de sorra bosc

PictographLake Altitude 1,351 ft

Llac Petit. Pantà de Can Bogunyà

PictographLake Altitude 1,372 ft
Photo ofLlac Petit. Tte de can bogunyà o de Can Candi o Camí de la Font de la Bardissa. Ajunt de Terrassa Photo ofLlac Petit. Tte de can bogunyà o de Can Candi o Camí de la Font de la Bardissa. Ajunt de Terrassa Photo ofLlac Petit. Tte de can bogunyà o de Can Candi o Camí de la Font de la Bardissa. Ajunt de Terrassa

Photo ofDesv a Font de la Bardissa a/t.Ds caminar pel mig torrentera (bardidsses) o caminet a l'esq paral.lels.Ds retol fusta》 Photo ofDesv a Font de la Bardissa a/t.Ds caminar pel mig torrentera (bardidsses) o caminet a l'esq paral.lels.Ds retol fusta》 Photo ofDesv a Font de la Bardissa a/t.Ds caminar pel mig torrentera (bardidsses) o caminet a l'esq paral.lels.Ds retol fusta》

Recorrido geocaching anella verda

Photo ofFont de la Bardissa (natural; seca) Photo ofFont de la Bardissa (natural; seca) Photo ofFont de la Bardissa (natural; seca)

Font de la Bardissa (natural; seca)

Caminet transversal

Photo ofFONT DEL JANOT (natural, srca) muret de pedres per seure dins bosc Photo ofFONT DEL JANOT (natural, srca) muret de pedres per seure dins bosc Photo ofFONT DEL JANOT (natural, srca) muret de pedres per seure dins bosc

FONT DEL JANOT (natural, srca) muret de pedres per seure dins bosc

Photo ofEnllaç PR. CAMÍ DE CAN BORGUNYÀ. Pista ampla en pujada Rètol:Cami de la Font del Troncó i Can Roure en dir ctra Rellinars B-122》 Photo ofEnllaç PR. CAMÍ DE CAN BORGUNYÀ. Pista ampla en pujada Rètol:Cami de la Font del Troncó i Can Roure en dir ctra Rellinars B-122》 Photo ofEnllaç PR. CAMÍ DE CAN BORGUNYÀ. Pista ampla en pujada Rètol:Cami de la Font del Troncó i Can Roure en dir ctra Rellinars B-122》

Opc FONT TROBADA anant per la pista de la dreta! A uns mts Seguint PR més endavant: Les Quadre Cadenes Serra del Troncó Camí de Ca n'Amat de la Muntanya

Photo ofCollet de les Foradades. Diposit trencall esquerra. Mes enlla vistes la mola Photo ofCollet de les Foradades. Diposit trencall esquerra. Mes enlla vistes la mola Photo ofCollet de les Foradades. Diposit trencall esquerra. Mes enlla vistes la mola

Collet de les Foradades. Diposit trencall esquerra. Mes enlla vistes la mola

PictographCave Altitude 2,314 ft

Les Foradades de les Pedritxes

PictographCave Altitude 2,288 ft

Les Foradades

PictographCave Altitude 2,311 ft

Les Foradades i vistes a montserrat

Photo ofColl de la Riba. Bif dreta retorn. Enllaç Marques MM trams pista empirtlan Photo ofColl de la Riba. Bif dreta retorn. Enllaç Marques MM trams pista empirtlan

Coll de la Riba. Bif dreta retorn. Enllaç Marques MM trams pista empirtlan

Photo ofFont de la RIBA 1984 restaurada aixeta natural seca a/t pel dret . Pista va paralela altte de la font de la riba Photo ofFont de la RIBA 1984 restaurada aixeta natural seca a/t pel dret . Pista va paralela altte de la font de la riba Photo ofFont de la RIBA 1984 restaurada aixeta natural seca a/t pel dret . Pista va paralela altte de la font de la riba

Font de l'Ariba o RIBA

Aband pista per corriol dreta en pujqda

Intersecció recular

Intersección corriol bosc oc def desapercebut en pujada

LA MOLETA

Mirador de les Pedritxes

Mirador de les Pedritxes: carena desgrimpar rocs