Turó d'en Vives Cim comarcal del Maresme

December 3, 2009
December 2009

near Gualba de Baix, Catalunya (España)

Començem a caminar sortint de l'esglèsia de Sant Martí de Montnegre ja que és un bon lloc per deixar el cotxe.
Així doncs, després de veure la edificació religiosa, pujem pel GR 83 fins que trobem de nou la pista per la que hem vingut. Una vegada al lloc, creuarem la pista per pujar per unes escales i passar al costat d'un pal elèctric amb diferents marques de GR. Nosaltres continuarem pujant, en sentit sud, pel GR 83 fins arribar a una cruilla de Grs. A l'arribar, veurem devant nostre un tub metàlic amb senyals de Gr. Nosaltres tombarem cap a la nostre esquerra continuant amb la pujada. Als pocs metres, veurem una pista que gira a la nostre esquerra en sentit est. Deixarem el GR que continua recte, tot i que si el seguíssim arribaríem també a destí, i girarem cap a la nostre esquerra, fent una mica més llarg el passeig. Així seguint la pista, arribarem i veurem un altre desviament, abans d'arribar al Sot Gran. Veurem, a la pista que continua recte, uns metres davant nostre, un arbre amb una marca vermella. Veurem també, a la nostra dreta, a la pista que puja, una fletxa de pintura taronja al terra, que indica a la nostre esquerra. No hem de fer cas a aquestes marques i hem de pujar per la nostre dreta. Així farem un parell de ziga-zagues i arribarem al Coll de Basses. Veurem que a la nostre dreta puja una pista. És el GR 5 que habíem abandonat més a baix. Continuem doncs cap al sudest durant uns 230 metres per arribar al paratge anomenat Faigs d'en Preses. Aquí veurem un altre trancant a la nostre dreta que hem d'agafar deixant la pista que ens portaria al Turó Gros. Despres d'uns 350 metres hem de seguir recte fins arribar al Prat Perelló. Aquí trobarem una pista que surt a la nostre esquerra, suavitzant la baixada que veniem fent. Agafarem aquesta pista que ens portarà fins la base del Turó d'en Vives. Aquesta pista acaba tallada per la vegetació. Uns metres abans d'això, a la nostre dreta, a peu de pista, hem de veure una fita, bastant grossa, de pedres, que marca el començament d'un corriol, que, marcat de tant en tant amb fites, ens condueix al cim del Turó d'en Vives. Fem el descens pel mateix camí fins retornar al Prat Perelló. Ara seguirem descendint, prenent la pista cap a la nostre esquerra, en sentit nordoest per arribar, despres d'uns 200 metres, al Coll de Font de Llorà. Aquí també tenim, a la nostra dreta, una pista que ens tornaría a l'aparcament. Nosaltres però, tornem a fer més llarg i agafem la pista de la nostra esquerra. Recorregut un quilòmetro, més o menys, sortim a un altre encreuament de pistes. Continuarem per la més fressada, que gira cap a la nostre dreta, per anar a trobar el GR 92 que, ara sí, ens condueix a l'aparcament. Abans, però, despres d'uns 3.400 metres, hem de deixar el GR 92 i agafar el GR 83 , que surt a la nostre dreta i que ens portarà, de nou, al paratge anomenat Terra Negra, pel que ja habíem passat a l'anada. Així doncs ja tan sols ens queda desfer el camí per tornar al cotxe.