Turó del Pou d'en Sala (Osona) 100 cim No Essencial

Photo ofTuró del Pou d'en Sala (Osona) 100 cim No Essencial Photo ofTuró del Pou d'en Sala (Osona) 100 cim No Essencial Photo ofTuró del Pou d'en Sala (Osona) 100 cim No Essencial

August 23, 2023
August 2023

•   5 2 Reviews

near El Brull, Catalunya (España)

Ruta per un dels sectors menys coneguts de Parc Natural del Montseny per assolir el Turó del Pou d'en Sala (100 cim NE)

El cim és el Turó del Pou d'en Sala (1.265 mts), pertany a Seva i Viladrau (Osona). La ruta transcorre per pistes ombrívoles i en la seva part final ens regala uns miradors amb unes precioses vistes de Sant Segimon, Matagalls i Viladrau.

La muntanya d'en Sala és un contrafort del Matagalls amb molta personalitat. És una part d'una carena que neix al mateix Matagalls, però que rep aquest nom a partir del coll de la Font Pomereta. El punt més destacat és el Turó del Pou d'en Sala. No hi presència de cases, si no és ja a la part inferior, on destaca el casal modernista de Sobrevia, de Puig i Cadafalch. Això no obstant, com tot el Montseny, ha estat explotada des d'antic, com demostra la presència d'un pou de neu a la part alta i les nombroses pistes que la solquen.

PUNT D'INICI: Font de Riudeboix (El Brull)

COM ARRIBAR:: Crta. BV-5301, entre el km. 28 i km. 29. És la que va a Collformic., tan si es venim de Seva o de Sta. Maria de Palautordera.
Coordenades: 41.81381425255039, 2.338304598491403

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta per corriols fàcils i per pista forestal, amb força trams ombrívols. Trobarem marques grogues

RUTA:

Sortim de la Font de Riudeboix, just on hi ha un mur de pedra (wp01), agafarem un corriol en pujada. No és un tram molt llarg, però és la part amb més pendent de la ruta. Quan arribem al wp05 girem a l'esquerra. Seguim pujant fins arribar al Torrent Gros (wp07), és un tram rocós, sense dificultat, cal seguir les marques grogues i fites. Quan arribem al Collet de la Font Pomereta (wp10), cal seguir per l'esquerra. Per la dreta és per on tornarem. Seguim uns 50 mts i deixem la pista (wp11) per continuar per un corriol a la dreta que ens portarà a la Font Pomereta (wp12). Ara seguirem per una pista ample i ombrívola, que no deixarem fins arribar al wp16. En aquest punt cal seguir per l'esquerra, la pista que segueix recta és per on tornarem. Seguim per aquesta pista ample, passarem per un roure monumental (wp18) i uns metres més endavant, en el wp19 deixarem la pista per seguir recta per un corriol que pel bosc i amb uns miradors (wp20) amb vistes a Sant Segimon, Matagalls, La Sala i Viladrau. . Seguim recta i en el wp21 trobarem en un roc marques groc-blau, son els darrers metres fins arribar al Turó del Pou d'en Sala (100 Cims No Essencial). Vistes 360º espectaculars.

Per la tornada desfarem el camí fins el wp16 on girarem a l'esquerra. Seguirem per una pista ample fins el Turó de la Terma d'en Planes (wp24) un mirador amb vistes de Sant Segimon i Viladrau, igual que el del wp26. En el Collet de St. Miquel (wp27) la pista es converteix en un camí i poc després en un corriol, agradables de fer. Passada una fita gran wp29 arribarem al Collet de Font Pomereta (wp10). Només ens quedar desfer el camí fins el punt d'inici.

Inici - Final

Aparcament a Font Riudeboix (Carretera BV-5301 PK 28,6)

Turó del Pou d'en Sala (100 Cim)

PictographIntersection Altitude 0 ft

wp08 Marques grogues

Marques pintura. Fita

wp09 Fita

wp10 Collet de Font Pomereta Esq (Anada i tornada)

wp11 Dreta, deixar pista, corriol avall

Photo ofwp12 Font Pomereta. Seguir recta pista ample Photo ofwp12 Font Pomereta. Seguir recta pista ample Photo ofwp12 Font Pomereta. Seguir recta pista ample

wp12 Font Pomereta. Seguir recta pista ample

wp14 Collet Dels Trèmols

wp16 Esquerra (Anada i Tornada)

Esquerra. Despres tornarem a aquest punt

Dreta

Dreta

Punt de pas. Fita gran

• Bitxo1 Oct 8, 2023

Avui em fet aquesta ruta , facil de seguir i amb unes vistes mols maques. El primer km puja bastant ,però després es fa molt fàcil, merci per compartir!!!

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN Oct 8, 2023

Si q puja, però desprès ja és mes suau 😉. Gràcies Carlos (Bitxo1) per la teva valoració.

• Photo of quim camprubí
    quim camprubí Apr 21, 2024

Gràcies per publicar aquest bonic cim.
    Suposem, per les teves fotos, que té molta vista. Avui, els núvols ens han privat de veure amunt i enllà.

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN Apr 21, 2024

Si que les té, sobretot cap el Matagalls i entorn. Gràcies Quim Camprubí per la teva valoració.