Turó del Pou d'en Sala (100 cims) des Collformic

Photo ofTuró del Pou d'en Sala (100 cims) des Collformic Photo ofTuró del Pou d'en Sala (100 cims) des Collformic Photo ofTuró del Pou d'en Sala (100 cims) des Collformic

1997
February 4, 2024
February 2024

near El Brull, Catalunya (España)

Hem de deixar l’auto a la vora de la carretera BV-5301, doncs el petit aparcament de Collformic es ja ben ple.
Anem una estona per la carretera dins que ens desviem a l’esquerra per la pista cap a Sant Andreu de la Castanya, no cal arribar al coll.
Tot seguit trobem el GR que puja al Matagalls, pero ens mantenim per pista direccio Sant Segimon.
Ànem direccio nord tota la estona, deixem Sant Segimon a la nostra dreta i seguim endavant. Aviat el veiem a l’altra banda del barranc.
Hem deixat la pista i ara baixem per cami. Atenció a la fita per girar un sender a la dreta (recte aniriem a el Brull).
Es un bonic cami, fàcil de seguir, excepte en un trosset de bosc. Un petit Collet i encarem la pujada final al cim.
Vistes espectaculars cap el nord, llàstima que no hi ha neu.
La tornada la fem seguint l’anada vigilant no equivocar-nos en alguna cruilla de pistes.
Un altre 100 cim al sac.

L'aparcament de Collformic es ple. Vergonya hauria de tenir la Diputació de Barcelona per tenir un aparcament tant reduit i mal aprofitat en un lloc tan concorregut. Hem d'aparcar vota la carretera el el Km 27,5 i desprès fer una estona d'asfalt amb un cert perill

Gairebè seca

No ens cal arribar a coll Formic

Ens ajuntem al GR que puja cap el Matagalls, el deixem per seguir per la pista. Es més llarg pero menys pendent.

Tornem a coincidir amb el camí al Matagalls, Nosaltres esquerra , com si anessim a Sant Segimon

A la dreta la pista ampla va cap a Sant Segimon

90º cap a la dreta. Si seguissim recte baixariem a El Brull. Ara sender.

No trobem cap font, bona vista de Sant Segimon

Anem una petita estona lliure pel bosc, pero es pot seguir la pista. Es el mateix track de la tornada.

Deixem la pista

Es a la llista dels 100 cims de la FEEC

Cal estar atent al track per no errar. Moltes pistes