Turó del Malpàs i Puig Andreu

February 6, 2024
February 2024

near Mura, Catalunya (España)

Volta circular al Turó del Malpàs i el Puig Andreu, des de l'Alzina del Sal·lari.
Sortim de l'aparcament de l'Alzina del Sal·lari, pugem pel camí inferior pels graons de Mura i ens arribem a Coll de Boix.
Aquí prenem el corriol a l'oest, cap a l'Era dels Enrics, on continuem de nou a l'oest (a l'est podriem visitar els pins recargolats) fins el Collet del Malpàs. Aturada obligatòria per veure les Tres Pinasses, tot i la sequera, en aparent bon estat de salut encara.
Voregem el Turó del Malpàs per la cara est fins el capdavall (cara sud) on ens enfilem fins a dalt. El corriol puja bé, tot i una petita grimpadeta.
Desfem aquest corriol per baixar i de nou a la cara sud ens encarem per acabar de donar la volta al Turó per la cara oest: és aquí on trobarem el "malpàs" que dona nom a aquest Turó, que segueix una petita balma per dalt del roqueter, força aeri, no recomanable si està mullat.
Acabem de donar tota la volta al Turó i tornem a aparèixer l Coller del Malpàs. Seguim ara corriol avall direcció nord i baixem al Sot de l'Infern, al costat de la seca font del Plàtan, on enllacem amb la pista ampla. La remuntem passant també per la font del Joncar (seca també) fins gairebé dalt del Collet Roig, on abans d'arribar-hi ja ens desviem per un corriol a la dreta direcció est cap el Puig Andreu. Pugem a la Balma obrada del Puig Andreu, amb unes imatges de postal. Després prenem el corriol de la part posterior de la Balma que ens puja amb una altra grimpadeta a dalt del Puig Andreu.
Desfem de baixada aquesta grimpadeta per desviar-nos de seguida a a dreta i arribar al collet que divisem des d'aquí dalt, direcció est. Passem pel costat del Puigbó (no hi hem pujat) i seguim pujant fins arribar-nos al Pla d'en Serrallonga, enllaçant amb el camí dels 3M i també de La Mata a Mura.
Voregem el Turó dels Ducs i també la Balma d'en Serrallonga,, seguint el camí direcció sud, fins que sortim a l'Alzina del Vent (Alzina Bonica), i més avall de nou arribem al Coll de Boix.
Desfem al sud-est el camí dels graons de Mura que hem fet de pujada, fins al lloc inicial.

Dificultat: moderat, només pels dos passos de grimpadeta (Turó del Malpàs i Puig Andreu) i el "malpàs" de baixada, una mica exposat i aeri. Per la resta és fàcil.

PictographCave Altitude 2,450 ft

PictographTree Altitude 2,964 ft

• Photo of fxmalgosa
    fxmalgosa Mar 14, 2024

Ruta molt recomenable, diversitat en l'entorn i complerta per dedicar-hi un bon matí... Gràcies!!! 💪🏼💪🏼💪🏼