turó del malpàs, en circular partint de alzina del sal.lari

Photo ofturó del malpàs, en circular partint de alzina del sal.lari Photo ofturó del malpàs, en circular partint de alzina del sal.lari Photo ofturó del malpàs, en circular partint de alzina del sal.lari

September 28, 2011
September 2011

near Mura, Catalunya (España)

Alzina del Sal.lari – Coll de Boix – Era dels Enrics – Turó del Malpàs – Torrent del Roure Llarg – El Sentinella – Turó del Roure llarg – Carena de la Fosca – Coll de Boix – Alzina del Sal.lari

Punt de partida, camí que surt de darrera del rètol informatiu que hi ha al aparcament de l’Alzina del Sal.lari. Hi ha molts camins i pistes, si no ho coneixeu recomano seguir el track per no badar. Els Graons de Mura són prou macos tot i que hi ha un tros molt més desfet. Sortint al Coll de Boix, cap al nord, agafeu el camí de la dreta i al poc de baixar s’ha de creuar una pista i seguir recte per el camí avall. Es va seguint el camí sense despistar-se, fins arribar a l’Era dels Enrics. Despès tot vorejant el Turó de Malpàs fins arribar al seu peu sud, d’on es pot fer la grimpada cap a dalt, un xic exposada, no apta per nens o gent amb vertigen. Adalt bona vista de tota aquesta part del parc... molt lluny es veu el Moncau. Es una bona talaia per visualitzar el que serà el camí de tornada. Baixada per darrera del Turò per pista i després per una canal de baixada ràpida assenyalada amb un rètol tatxat on casi no es llegeix Rellinars. A partí d’aquí s’arriba una pista forestal prou maca que vorejant tot la cinglera per baix. Al arribar al Torrent del Roure Gran arriba la part més forta de la ruta tot i que molt bonica, s’ha d’agafar el camí senyalat amb fites que puja fort per dintre el bosc, aquí és important afinat l’instint per veure per on va el camí i detectar les següents fites. Convé que més gent faci aquest camí perquè sinó es pot tancar i seria una pena. Passem per el Sentinella, per el turó de Pujol, el turó del Roure llarg, la carena de la Fosca (qui s’animi pot fer el turó també). Aquí al track hi ha una petita badada on pujo a la davant del coll de Boix amb forta pujada per un camí maco per tornar-ho a baixar i desfer-ho per la pista, ambdós són vàlids per arribar a Coll de Boix, els dos són per fer més metres de desnivell. Baixada forta i directe del Coll de Boix al punt de sortida.