Photo ofUna caminada diferent pel massís de Montserrat: Turó de Montgròs pels Plecs del Llibre i el Camí dels Naps de Dalt Photo ofUna caminada diferent pel massís de Montserrat: Turó de Montgròs pels Plecs del Llibre i el Camí dels Naps de Dalt Photo ofUna caminada diferent pel massís de Montserrat: Turó de Montgròs pels Plecs del Llibre i el Camí dels Naps de Dalt

December 24, 2023
December 2023

near El Bruc, Catalunya (España)

Montserrat és un massís força concorregut pels caminants. Però la majoria resseguim un nombre limitat de camins. El massís ens ofereix molts racons i camins que podem recórrer pràcticament sols. Avui, us presento aquesta intensa pujada al Montgros que travessa alguns dels espais més espectaculars i poc transitats del massís de Montserrat. Jo, mai em canso de caminar per Montserrat. Pel seu paisatge, per les seves canals i perquè és un món ple de significats i records personals. I la muntanya ha ser això: una activitat en un espai que fa reviure experiències.
Deixem el cotxe al Pàrking de la Vinya Nova i resseguim un tram la pista fis prendre a la dreta el camí dels Francesos, perfectament indicat (el @pnmontserrat manté força ben indicats els seus camins, però feu atenció amb el d'avui, té poques indicacions i és perdedor!). Un cop superades les primeres pujades, trenquem a l'esquerra per baixar al Torrent del Migdia. Un cop a la llera del torrent, girem a l'esquerra i en pocs metres ens enfilem a la dreta per un corriol amb marques grogues i algunes fites. Feu atenció que el camí està poc indicat i sovint perdem les marques. Cal seguir camí amunt, travessant principalment llastres de conglomerat, passant per sota dels Plecs del Llibre. Novament aneu fent atenció als senyals, força mperdedors. Arribats a un collet, prenem un corriol sobre pedra indicat per una fita, corriol que flanqueja una vessants pedregosos fins a la canal Roja, a la que s'arriba seguin les marques grogues. Aquí, hi ha un curt pas de grimpada per una estreta canal. És un pas senzill i curt però requereix de certa força de braços (si aneu amb gos, l'haureu d'ajudar!). Passada la grimpada, seguim canal amunt fins un collet, d'on arrenca un corriol que ens porta directament al PRC que recorre tot el massís. Un cop arribats al camí, l'agafem a la dreta i fem l'empinada pujada fins al collet de la Roca Plana dels Llamps, passat el qual hem de davallar fent una breu grimpadeta.
Arribem al Montgros i davallem direcció al monestir. Passades les estretes canals de baixada i un cop al fons de la canal del Migdia, prenem aquest torrent direcció avall, resseguint la llera i sortejant els troncs caiguts fins assolir el trencall que havien fet de pujada.
Un cop al cotxe sempre teniu l'opció d'un bon arròs a la Vinya Nova!
Feu atenció a la manca d'aigua d'aquests darrers anys al massís!