TURÓ DE L'HOME des de la FONT DE PASSAVETS (Parc del Montseny, Barcelona)

Photo ofTURÓ DE L'HOME des de la FONT DE PASSAVETS (Parc del Montseny, Barcelona) Photo ofTURÓ DE L'HOME des de la FONT DE PASSAVETS (Parc del Montseny, Barcelona) Photo ofTURÓ DE L'HOME des de la FONT DE PASSAVETS (Parc del Montseny, Barcelona)

August 1, 2020
August 2020

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
TURÓ DE L'HOME pel cim de LES AGUDES
(Dissabte, 1 agost 2020)
RUTA
Font de Passavets - Font de Briançó - Les Agudes - Turó de l'Home Mort - Turó del Catiu d'Or - Turó de l'Home - Rocs Cremats - Pou del Compte - Avetosa - Fageda - Font de Passavets
◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎

Aquesta és una ruta circular de molt bon fer; sense cap dificultat i per senders i corriols ben senyalitzats i fressats. Una matinal agradable per a qualsevol estació de l'any. A l'hivern es pot, fins i tot, tocar neu i admirar els arbres sense el seu vestit primaveral. A la primavera es contemplarà la natura que desperta lentament del somni hivernal. A l'estiu és un lloc ideal per fer una ruta a l'ombra generosa dels faigs; en acabar, es pot fer un àpat de carmanyola amb els peus en remull dins la Riera de Passavets (just a tocar de la font o de l'aparcament). A la tardor, amb una mica de sort, es podran admirar quatre bolets. Aquesta ruta és un encant.

➡️ Aclariment
Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, mapa, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc esporqueret .

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
DADES - DATOS - DATA

➡️ Aproximació 1 (GPS - Global Positioning System)
◼︎ Font de Passavets, Montseny: https://goo.gl/maps/tKFgHhTvAfky9yih8

➡️ Aproximació 2 (des de Barcelona)
◼︎ Per la C 17, direcció Vic/Ripoll, fins a Tona (Quatre Carreteres).
Des de Quatre Carreteres, continuar a mà dreta per la BV-5303 en direcció a Sant Miquel de Balenyà i Seva. Continuar i enllaçar, a mà dreta, amb la GI-520 en direcció a Viladrau. Passat Viladrau, enllaçar amb la GI-453 i després, a dreta, amb la GI-5201 fins a Sant Marçal. Continuar 6 km per la BV-5114; a mà dreta hi ha l'aparcament prop de la Font de Passavets.

➡️ Avituallament
◼︎ Hostal 4 Carreteres (Tona, prop de Vic). Un bon esmorzar.
Des de 1956, aquest hostal i restaurant familiar ha sigut un punt de trobada d’amics, famílies i de feina. Des de les 6 de la matinada el bar ofereix escalfor, amabilitat, bon humor i millor cafè a tots aquells que volen fer una aturada en el camí.
◼︎ Avet Blau Hostal Restaurant (Km 21 ctra. BV-5114 Santa Fe del, Montseny, 08470, Barcelona)
Un lloc per fer un bon àpat al migdia. Cuina catalana i casolana. Els caps de setmana és un lloc força freqüentat. Trucar abans és una bona opció.
◼︎ Riera de Passavets
Just a tocar de la font i de l'aparcament. En un dia calorós no és gens mala opció fer un àpat de carmanyola amb els peus en remull dins la riera i gaudir del moment amb els amics després del tresc.

➡️ Senyalització
Excel·lent. Senyals verticals del PR-C 208 ben visibles i camí ben fressat. Des de Les Agudes al Turó de l'Home es pot seguir el GR 5.2; tanmateix, passat el Coll Sacarbassa, hi ha una intersecció del GR 5.2. Si es continua a mà esquerra, el GR voreja la carena. En un dia clar és recomanable, això no obstant, agafar el corriol a mà dreta (per fites de pedres) i fer aquest tram per la carena fins al Coll Sesbasses; un tram molt més vistós, amb panoràmiques espectaculars, i sense complicacions.

➡️ Participants
RPirineus 2020: Assumpta, Mireia, Lluís i Esporqueret. Entrenament per a la travessa del Ramat de Camins / Ramat de l'Est (La Pobla de Segur - Vall Ferrera).

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
TRAM A TRAM

➡️ TRAM 1
Aparcament (Font de Passavets) - Les Agudes

Un cop sobrepassada la Font de Passavets caldrà travessar la Riera de Passavets per un pontet de fusta. Abans del pont hi ha un indicador vertical que ens dirigeix a Les Agudes (a mà dreta). Seguint recte amunt es pujaria directament al Turó de l'Home per la fageda i avetosa; però avui volem fer Les Agudes (ruta circular). El sender és sempre clar i definit i molt ben senyalitzat. En poc més de mitja hora, depenent del pas, s'arriba a la Font de Briançó; lloc per fer una aturada i calmar la set. En pocs minuts s'arribarà al Coll de les Agudes i d'aquest indret, a mà dreta, el cim és a tocar.

➡️ TRAM 2
Les Agudes - Turó de l'Home (per la carena)

Des del cim girarem cua en direcció al Turó de l'Home, ben visible, en direcció SO. El camí més normal és el GR 5.2. Tanmateix, passat el Coll Sacarbassa, hi ha una intersecció visible. La ruta d'avui es fa seguint a mà dreta (sortint del GR) per la carena. El corriol és també ben fressat i visible; amb fites de pedres. Aquest tram, per la carena, és força espectacular; panoràmiques a 360º. Passarem pel Turó de l'Home Mort i també pel Turó del Catiu d'Or. La baixada ens porta al Coll Sesbasses. Ara només caldrà enfilar la pujada ràpida al Turó de l'Home.

➡️ TRAM 3
Turó de l'Home - Aparcament (Font de Passavets)

El Turó de l'Home sol ser força concorregut; lloc absolutament emblemàtic. Just al costat hi ha el que durant molt temps va ser l'Observatori Meteorològic Eduard Fontserè; ara un edifici i voltants en decadència. La baixada des del turó es pot fer per darrere l'edifici, tenint cura de no quedar atrapats dins el tancat que hi ha al Coll Pregon (espai natural en recuperació i que es recomana no trepitjar); per tant, cal fer la baixada tirant a mà dreta i baixar a la pista just al límit del tancat. Del Coll Pregon, travessant la carretera, es baixa en direcció a la fageda. Abans, però, d'entrar a l'ombra dels faigs caldrà pujar dalt de Rocs Cremats i admirar l'Avetosa i la panoràmica a Santa Fe del Montseny. Entrant a la fageda, ara la baixada serà per pista forestal amb un desnivell de baixada agradable als genolls. En pocs minuts s'arriba al Pou del Comte (a mà esquerra); pou de neu restaurat que val la pena admirar. Tornats a la pista principal s'arriba aviat a l'altura de l'Avetosa. Sempre per l'ombra, baixada agradable a la Font de Passavets.

Aparcament Passavets

Final

• Photo of Mateucir
    Mateucir Nov 19, 2020

Molt bona excursió i molt fàcil de seguir.