Turističko edukativna staza ,,neXt borovnice'

Photo ofTurističko edukativna staza ,,neXt borovnice' Photo ofTurističko edukativna staza ,,neXt borovnice' Photo ofTurističko edukativna staza ,,neXt borovnice'

August 16, 2023
July 2023

near Rid, Central Serbia (Serbia)

Početak staze je kod Visitorskog centra Turističke organizacije opštine Surdulica u Vlasina Ridu koja upravlja zaštićenim prirodnim dobrom PIO ,,Vlasina". Prvi kraći deo staze vodi asfaltnim putem ka raskrsnici u mestu Jele, gde se levim makadamskim putem skreće prema izvoru Sv. Nikole uz konstantan uspon. Od ovog mesta, put nastavlja terenima na kojima dominiraju šume, ali nakon izlaska iz njih, sledi završnica uspona kroz pašnjačke strane obrasle borovnicom i brusnicom. U mestu Preslap se skreće desno sa puta koji dalje vodi ka vrhu Čemernik. Uska staza kroz travnati pokrivač se izdiže do vidikovca, odnosno zaravnjenog platoa na kome su vidni ostaci rovova iz perioda Velikog rata. U povratku sa vrha se vraćamo istom stazom u dužini od 900 metara, gde se naša staza, na raskrsnici odvaja levo i vrlo brzo i strmo ulazi u gustu šumu. Pratimo širi šumski put do zaseoka Čerdarovi i dalje do početne tačke ravnom deonicom do Visitorskog centra u Vlasina Ridu.

Smer kretanja:
- Vizitorski centar u Vlasina Ridu
- Jele – raskrsnica (0,2 km)
- Izvor Sveti Nikola (0,9 km)
- Čemernik – raskrsnica (2,1 km)
- Preslap – vidikovac (3,0 km)
- Čemernik – raskrsnica (3,9 km)
- Čerdarovi (6,1 km)
- Vizitorski centar u Vlasina Ridu (7,7 km)

Staza je uređena u drugoj polovini 2023. godine sredstvima kompanije ,,Coca - Cola" HBC Srbija u saradnji sa UNDP u okviru Projekta ,,Vlasina - čista ljubav".