Tünektepe Gedeller

2003
February 18, 2018
February 2018

near Gökdere, Antalya (Türkiye)

Viewed 2018 times, downloaded 48 times

Bugün 18 Şubat 2018 Pazar.
Todosk Doğa Sporları Kulübü tarafından düzenli olarak yapılan doğa yürüyüşlerine bu hafta yalnız katılıyorum.Hatice ayak bileğindeki hafif ama biraz yürüyünce artan ağrısı nedeniyle bu haftayı dinlenerek geçirecek.
Ben de kendimi sınamak için Liman-Onabara Antik Kenti-Gedeller üzerinde ve 16 Km’lik uzun güzergahı tercih ettim.
Rehberlerimiz:Şükrü Sedef-Afife Üner
Kulüp (TODOKS) duyurusuna göre,
Yürüyüşümüze Tünektepe doğusunda araçlarımızdan inerek başlayacak ve Sarısu piknik alanı bölgesindeki teleferik altından Akdenizin mavi, berrak sularını seyrederek hafif ve tatlı bir eğimle 200 metreye yükselerek devam edeceğiz.
Tünektepe etrafından dolaşarak kızılçam orman içi patikalardan ilerleyecek yürüyüşümüz Onobara antik kentine ait kalıntıların bulunduğu mevkiden Gökdere su kaynaklarına doğru devam edecektir.
Onobara Kenti, antik dönemde Trebenna'ya bağlı bir kale kent olup. Trebenna'nın karşılaşacağı düşman saldırılarına karşı bir ön karakol şeklinde inşa edilmiştir. Kentin adı Luwi dilinde "Anavurra" olup "Büyük Yamaç" anlamına gelmektedir.
Gökdere su kaynaklarında verilecek öğle yemeği molasından sonçokra devam edecek olan yürüyüşümüz Gedeler köyü çıkışında sona erecektir.
BİTKİ ÖRTÜSÜ: Bu bölgede uzun boylu ağaçlar gurubundan en bulunanlar, Kızılçam, Çınar, Meşe ağaçları bulunmaktadır. Ayrıca Akdeniz bitki topluluğu olan makilerde yoğun biçimde bulunmaktadır.
ZORLUK DERECESİ: Yürüyüş mesafesinin uzunluğu nedeniyle orta zorluktadır.
Fotoğraflar TODOKS sayfasından alınmıştır.
Güzel bir gün,keyifli bir yürüyüş diliyorum.

Bugünkü yürüyüşümüzü saat 15:30 itibariyle tamamladık.Sarısu’da yaklaşık 45 dakika mola verilince beklemek ve servisle dönmek yerine belediye otobüsü ile eve dönmeyi tercih ettim. Güzel bir yürüyüş oldu. Ancak mesafe Todosk Doğa Sporları Kulübü duyurusunda yazıldığı gibi 16 Km değil 11 Km olarak tamamlandı. Bu güzergaha defalarca gidilmiş olmasına rağmen neden böyle yazılmış? Bilmiyorum.Güzergahta 5 Km’lik bir farka neden olacak değişiklikte yapılmadı... Her yürüyüşte yeni bir şey öğreniyorum. Güzergah üzerinde yer yer sarı-kırmızı boya ile işaretlemeler gördüm.Bu işaretler size yol gösteriyor. Bununla yetinilmemiş boya zamanla silinebilir diye 3-4 taşı üst üste koyarak adına da “baba”diyerek taşlarla ayrıca işaretleme yapmışlar. Bunların fotoğrafını ekledim. Bugünkü güzergahımızdan işaretlemeleri de “turistlerin talebi üzerine” Kemer Belediyesi yapmış. Likya yolunda bu işaretlemelerin kırmızı-beyaz olarak yapıldığı ifade edildi. Doğa yürüyüşüne katılanların kendine özgü bir “dili” var. “Çiçek toplamak” sözünü katıldığımız ilk yürüyüşte duymuş ve duyduğum gibi anlamıştım.Ama öyle değilmiş. Sağımda solumda çiçek filan görmemenin şaşkınlığı ile Hatice’ye bakmışım.O da “sıkışınca sen de gidersin” deyince,deyim dağarcığımda yerini aldı . Torunum Ela’nın bazı sözlerini anlamakta zorlanıyorum.O da anladığıma emin oluncaya kadar tekrar tekrar söyleyip yüzüme bakıyor.Söylediğini yanlış söylersen kızıyor,hatta bazen ağlıyor. Doğru olarak tekrar ettiğimde (yüksek sesle ve sevinerek) “Hııııı şimdi anladın!” diyor. Sanırım “çiçek toplama” konusu anlaşıldı. Yürüyüşte ayakkabıdan başlayıp,sırt çantasına oradan da su içmek başta beslenmeye uzanan kısa bilgilendirmeler yapılıyor. Biz ayakkabı konusunu hallettik.Sırada sırt çantası ve baton var.Şimdilik baton yerine yürüyüş olunda bulduğumuz uygun ağaç dallar ile yetiniyoruz.’Durum’a göre eksikleri zamanla gidereceğiz. Bugün Tünektepe’deki başlangıç noktasında kurallar ve dikkat edilmesi gereken konularla ilgili konuşmasını “Biz doğaya ayak izimizden başka bir şey bırakmıyoruz” cümlesi ile tamamlayan Dağcılık Federasyonu liderlerinden,uzun güzergah sorumlusu ve rehberimiz Şükrü Sedef ve 2 Nolu araç sorumlu rehberi Erol Çağlar’ın şahsında emeği geçen herkese teşekkür ederim. Haftaya ben Malatya’da olacağım.Bu kez kısa olana (ağrısı geçmiş olursa) Hatice katılacak.Şimdiden keyifli yürüyüşler diliyorum.