Τύμφη Βρυσοχώρι Κόνιτσα / Timfi Vrisohori konitsa

November 13, 2017
November 2017

near Vrysochóri, Epirus (Greece)

Η σούπερ κλασική διάσχιση από το χωριό Βρυσοχώρι μέχρι το χωριό Κόνιτσα.
Ξεκινάμε το μονοπάτι από την πλατεία του χωριού, περνάμε τη βρύση και πιάνουμε το μονοπάτι με σήμανση "Ι.", σήμανση που έγινε εις μνήμη του Ιωάννη Τσουμάνη, ενός νέου από το Βρυσοχώρι που του άρεσαν τα βουνά και η ορειβασία. Προσπερνούμε εκκλησία σε πανέμορφη τοποθεσία και λίγο μετά συναντούμε διακλάδωση με πινακίδα που στέλνει αριστερά την οποία αγνοούμε και συνεχίζουμε ευθεία. Ανηφορίζουμε και συναντούμε δυο φορές χωματόδρομο και στο τέλος παίρνουμε απότομα ανηφορικό δασικό δρόμο/μονοπάτι που εξελίσεται σε μονοπάτι και μας οδηγεί στην ονειρική Νεραϊδόβρυση όπου και η μοναδική πηγή της διαδρομής μέχρι να κατηφορίσουμε προς τη Μονή Στομίου.
Συνεχίζουμε και προσέχουμε, σε διακλάδωση που βρίσκουμε λίγο μετά, να κινηθούμε αριστερά (πάνω). Αν συνεχίσουμε ευθεία θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι που κινείται χαμηλά και μας βγάζει ξανά προς τη Μονή Στομίου (δε γνωρίζω σε τι κατάσταση βρίσκεται πλέον).
Εμείς λοιπόν παίρνουμε το πάνω μονοπάτι που βγάζει στην Στάνη Κάτσανου μετά από κοπιαστική ανηφόρα.
Από εδώ έχουμε δυο επιλογές:
1) να φύγουμε αριστερά και να βγούμε ψηλότερα από τα Λημέρια Κλεφτών όπου κινούμενοι κάτω από την εκπληκτική βόρεια ορθοπλαγιά της Τύμφης και περνώντας από τις Κοπάνες να κατηφορίσουμε στην συνέχεια προς το Σιάδι Μύγας &
2) να ακολουθήσουμε καλογραμμένο μονοπάτι που ανεβαίνει δεξιά σε δασωμένη πλαγιά και περνώντας χαμηλότερα από τα Λημέρια Κλεφτών κατηφορίζει στην συνέχεια προς το Σιάδι Μύγας.
Η παρούσα καταγραφή ακολουθεί την δεύτερη επιλογή.
Μετά το Σιάδι ακολουθούμε το πολύ καλό μονοπάτι που κατεβάζει στη Μονή Στομίου (νερό). Νερό βρίσκουμε συνήθως και νωρίτερα σε ρέμα από όπου και ξεκινάει ο χωματόδρομος προς τη Μονή.
Μετά τη Μονή Στομίου έχουμε πάλι δυο επιλογές είτε να ακολουθήσουμε το χωματόδρομο που κινείται παράλληλα με την κοίτη του Αώου είτε να πάρουμε το μονοπάτι που κινείται ψηλότερα από το χωματόδρομο (λίγο πιο κουραστικό αλλά σαφώς πιο όμορφο). Εμείς επιλέξαμε το μονοπάτι.
Η διαδρομή καταλήγει στο πανέμορφο τοξωτό γεφύρι της Κόνιτσας.