Tuéjar (Pozo Caldero)-Canyada Nieva-Cim Buena Leche-Alt Gamonal-Assut Riu Toixa

Photo ofTuéjar (Pozo Caldero)-Canyada Nieva-Cim Buena Leche-Alt Gamonal-Assut Riu Toixa Photo ofTuéjar (Pozo Caldero)-Canyada Nieva-Cim Buena Leche-Alt Gamonal-Assut Riu Toixa Photo ofTuéjar (Pozo Caldero)-Canyada Nieva-Cim Buena Leche-Alt Gamonal-Assut Riu Toixa

May 25, 2022
May 2022

near Tuéjar, Valencia (España)

Excursió molt xula. Aparquem el vehicle a l'aparcament situat al costat del Pozo Caldero/Toll Calder. Agafem un sender que entre camps d'ametllers ens duu a la cinglera que dóna accés a la Canyada Nieva. Aquest bonic sender transcorre per un bosc de pins que de mica en mica ens puja cap a la part alta de la serra. Després d'un parell de bifurcacions cap a l'esquerra arribem a un punt on hem de girar cap a la dreta per un sender poc definit o desaparegut on tenim com a referència un gran pi de tres branques, aquest tram és molt curt i fàcilment superable. Eixim a la pista de terra i girem cap a la dreta per assolir el cim de Buena Leche (1.021 m). Girem cua i tornem per la mateixa pista per assolir l'Alt del Gamonal (1.005 m). Ara descendim pel sender del tallafocs una mica vertical però sense cap complicació arribem a un camí de terra on girem cap a la dreta que va voltant l'Alt de Gamonal per la part baixa. Enllacem amb el sender SL i seguim descendint fins a la Rambla d'Arquela que més endavant es converteix en el naixement del riu Tuéjar/Toixa. Visitem aquest bonic i ben conegut paratge i seguint el PR-CV 456 tornem al Pozo Caldero on podem fer una capbussada i refrescar-nos.

PictographBeach Altitude 2,063 ft

Platja fluvial riu Tuéjar/Toixa.

Aparcament Pozo Caldero. PR-CV 93.1

Bifurcació cap a l'esquerra.

Photo ofPas per la cinglera cap a Canyada Nieva. Photo ofPas per la cinglera cap a Canyada Nieva. Photo ofPas per la cinglera cap a Canyada Nieva.

Pas per la cinglera cap a Canyada Nieva.

Canyada Nieva. Seguiu recte.

Gireu cap a la dreta.

PictographTree Altitude 3,214 ft

Pi de les Tres Branques.

Connexió amb camí de la Buena Leche.

Cim de Buena Leche (1.021 m).

Cruïlla.

Alt del Gamonal (1.005 m).

Photo ofVistes panoràmiques de la Cinglera de la Lacaba. Photo ofVistes panoràmiques de la Cinglera de la Lacaba. Photo ofVistes panoràmiques de la Cinglera de la Lacaba.

Vistes panoràmiques de la Cinglera de la Lacaba.

Gireu cap a la dreta.

PictographWilderness hut Altitude 2,689 ft

Caseta refugi (oberta).

Agafeu pista de l'esquerra PR-CV 456.

Cruïlla PR-CV 456.

Font de l'Assut.

PictographWaterfall Altitude 1,916 ft

Assut del naixement.

• Photo of Kellyalvarez
    Kellyalvarez May 5, 2023

Ruta estupenda, original y casi toda por senditas muy chulas. Al finalizar también hay opción de baño. Gracias por compartirla. Salud🍷 y Montaña 🏔. Un abrazo 🙅🏼‍♂️Amigo.