Tuc del Port de Vielha (Vall de Barravés)

Photo ofTuc del Port de Vielha (Vall de Barravés) Photo ofTuc del Port de Vielha (Vall de Barravés) Photo ofTuc del Port de Vielha (Vall de Barravés)

August 17, 2014
August 2014

near Senet, Catalunya (España)

(IBP=136HKG)

La Vall de Barravés és la part alta de la Noguera Ribagorçana, el naixement d'aquest riu, encara que netament mediterrani, administrativament pertany a la Vall d'Arán. http://ca.wikipedia.org/wiki/Vall de Barravés.

Sortim de l'aparcament de l'Espitau de Vielha, situat sobre l'antic túnel, i agafem el camí planer que surt a mitja alçada en direcció nord-oest, fotografia 1. Seguim aquest camí fins que acabats Es Malhs de Dessús de Casa surt un camí a mà dreta, fotografia 2, que va pujant per un barranc cap al Matet deth Plan dera Espòna. Al final d'aquest plans creuem un petit torrent, sota mateix de la Hònt (Font) dera Espòna i pugem per unes ziga-zagues a traves de bosc cap als Marrècs dera Gerbosa. Aquí veurem unes boques d'unes mines al peu del penya-segat. Acabem la pujada en direcció el Pòrt Vielh deth Hòro on trobarem un antic búnquer, fotografia 3. Seguim per sota El Tuc de Montoliet i poc després de creuar Era Trauèssa de Carlos, fotografia 4, arribem al Pòrt de Vielha, fotografia 5. Hem de pujar dalt el terraplè que es veu a la part dreta de la fotografia, on hi ha un pal de senyalització, i anar seguint les fites fins el cim del Tuc deth Pòrt de Vielha, fotografia 6. Encara que la nostra idea era baixar cap al Lac Redon i pels Marrècs dera Escaleta cap a l'Espitau la poca visibilitat, núvols baixos, ens fa tornar pel mateix camí de pujada.

Itineraris 63 i 147 de la guia Vallhiverna - Molières - Besiberri (PRAMES n. 7)
Mapa Vall de Barravès - Ribagorça (Tuc de Molières - Besiberri) 1:25000 (Editorial Alpina)
Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/TucDelPortDeVielha?authuser=0&feat=directlink