Tsarítsani (Κουκούλι Ντιάβας 1154μ.).

Photo ofTsarítsani (Κουκούλι Ντιάβας 1154μ.). Photo ofTsarítsani (Κουκούλι Ντιάβας 1154μ.). Photo ofTsarítsani (Κουκούλι Ντιάβας 1154μ.).

May 29, 2020
May 2020

near Tsarítsani, Thessaly (Greece)

Ξεκινάμε από την Τσαρίτσανη και την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής (φωτο 1). Ακολουθούμε τον χωματόδρομο (φωτο 2) που ανηφορίζει και διαγράφει μερικές στροφές. Στη θέση Κλέφτικο (φωτο 3) τον αφήνουμε και πάμε αριστερά σε μονοπάτι (Ν.3,4) (φωτο 4). Φτάνουμε στο μαντρί Μπαμπλέκη (φωτο 5-6) και πάμε δεξιά ανηφορικά παρακάμπτοντας από αριστερά την κορυφή Γιωργάκη (μονοπάτι 6 - φωτο 7). Προσεγγίζουμε ξανά τον χωματόδρομο (φωτο 8) δίπλα στο ξύλινο παρατηρητήριο (φωτο 9). Ακολουθούμε για πολύ λίγο τον δρόμο και στη θέση Σέγκια (φωτο 10–11, δεξιά υπάρχει μαντρί) τον αφήνουμε και πάμε αριστερά στο μονοπάτι 4. Περνάμε το Λούκι (φωτο 12) και κατηφορίζουμε σε ρέμα. Απέναντι, ψηλότερα περνάμε διαδοχικά τις θέσεις Πηγή (φωτο 13), Πατώματα (α'), Κουκουβάγια, Πατώματα β' (φωτο 24), όπου τελειώνει η πυκνή σήμανση. Ακολουθούμε δεξιά τη ράχη και αφού περάσουμε από μεγάλο χωράφι, ξαναβρίσκουμε αριστερά το μονοπάτι (με παλαιά σήματα). Περνάμε δύο διάσελα (φωτο 14-15) και αφήνοντας τη ράχη δεξιά μας βγαίνουμε ψηλά σε χωματόδρομο που έρχεται από πίσω (βορειοανατολικά φωτο 16)). Εδώ είναι η τοποθεσία Ντιάβα (= Διάβα - πέρασμα). Σε πολύ λίγο αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε δεξιά σε μονοπάτι, που κινείται ανάμεσα σε βράχια. Φτάνουμε στη βάση της κορυφής. Με πολύ προσοχή ανηφορίζουμε αριστερά στον μεγάλο βράχο της κορυφής (έχει σταθερά στα δύσκολα σημεία). Και ανεβαίνουμε τελικά στο Κουκούλι (1154 μ.), μια κορυφή-μύτη, που ορθώνεται κατακόρυφα απ' τα βόρεια και έχει εξαιρετική θέα προς τον Όλυμπο, τα Πιέρια, τον Τίταρο, τον Αμάρμπη και τον κάμπο της Ελασσόνας – Τσαρίτσανης (φωτο 17 έως και 22).
Επιστροφή: Περνάμε μέσα από τη σχίζα και στο δρόμο κάτω απ' την κορυφή κινούμαστε δεξιά. Από ράχη αριστερά κατηφορικά (μονοπάτι 10) κατεβαίνουμε χαμηλά (φωτο 23) σε χωματόδρομο στη θέση Πατώματα β' (φωτο 24). Απ' τα Σέγκια και το μαντρί (φωτο 25) κατηφορίζουμε απότομα (μονοπάτι 3) ως τη Σμίξη (φωτο 26) και το ρέμα Ξεριάς. Πριν τους Νερόμυλους (φωτο 27), συναντάμε διασταύρωση των μονοπατιών 3 και 1 (φωτο 28). Περνάμε τους Νερόμυλους (φωτο 29) και κινούμενοι πια δίπλα στο ρέμα κατεβαίνουμε στην Τσαρίτσανη.

Περιγραφή: Κώστας Σιόμος – Συνοδοιπόρος.

1/2 Μαντρί Μπαμπλέκη. 2/2 Η κορυφή Κουκούλι στο βάθος.

2/2 (τραβηγμένη από ράχη μετά το Μαντρί Μπαμπλέκη).

1, 2/3 Θέση ση Σέγκια.

Φώτο 3/3 Το Λούκι (λίγο μετά τη θέση Σέγκια).

Photo of1/4 Θέση Πηγή μετά το Λούκι και το Ρέμα. 2/4 Πρώτο διάσελο. 3/4 Δεύτερο διάσελο. 4/4 Ντιάβα. Photo of1/4 Θέση Πηγή μετά το Λούκι και το Ρέμα. 2/4 Πρώτο διάσελο. 3/4 Δεύτερο διάσελο. 4/4 Ντιάβα. Photo of1/4 Θέση Πηγή μετά το Λούκι και το Ρέμα. 2/4 Πρώτο διάσελο. 3/4 Δεύτερο διάσελο. 4/4 Ντιάβα.

Photo of1,2,3/5 Κουκούλι (1154 με.) 4/5 Η σχίζα του Κουκουλίου. Photo of1,2,3/5 Κουκούλι (1154 με.) 4/5 Η σχίζα του Κουκουλίου. Photo of1,2,3/5 Κουκούλι (1154 με.) 4/5 Η σχίζα του Κουκουλίου.

1,2,3/5 Κουκούλι (1154 με.) 4/5 Η σχίζα του Κουκουλίου.

5/5 Η κορυφή του χωραφιού και τα δύο διάσελα (κάτω δεξιά και προς τα πάνω όπως ανεβαίνουμε).

1/2 Πριν και δίπλα στη σμίξη, 2/2 Πριν τους Νερόμυλους.