Τσαγκαράδα, Μονοπάτι των υλοτόμων / Πλατεία Αγίων Ταξιαρχών - Κοτρώνι - Χαλόρεμα - Άθωνας

August 7, 2016
August 2016

near Ágioi Taxiárches, Thessaly (Greece)

Μία πανέμορφη κυκλική διαδρομή - καινούργια κατά τα 2/3 περίπου - στον ορεινό όγκο της Τσαγκαράδας.
Η ονομασία δόθηκε τιμής ένεκεν, καθώς για τις ανάγκες μιας υλοτομίας διανείχτηκε ένα σημαντικό τμήμα που πλέον προσφέρει καινούργια ανάβαση προς το ορεινό τμήμα του χωριού.
Παράλληλα ανακαλύφθηκε και ένα παλαιότερο μονοπάτι από την πάνω πλευρά του δασικού δρόμου που οδηγεί στο εκκλησάκι του Άθωνα.
Αυτά τα δύο σε συνδυασμό με το τελευταίο τμήμα (από τον Άθωνα και κάτω) της κλασσικής διαδρομής που έρχεται από τα Χάνια και το καταφύγιο του Άη Γιώργη, διαμορφώνουν μια ιδανική ορεινή διαδρομή 6,5 χλμ μέτριας δυσκολίας με δύο καλές αναβάσεις των 220 μέτρων περίπου.
Η διαδρομή στο μεγαλύτερο μέρος της ακόμα δεν έχει σηματοδότηση.

Ξεκινώντας από την πλατεία των Αγίων Ταξιαρχών, βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο και ανηφορίζουμε το καλντερίμι που ανεβαίνει δεξιά από το μίνι μάρκετ -είναι το ίδιο που μας οδηγεί προς Χάνια.
Στην πρώτη διασταύρωση πάμε αριστερά ανάμεσα από τους τοίχους δύο εξοχικών κατοικιών για να οδηγηθούμε στον κεντρικό δασικό δρόμο που ανεβαίνει προς τα εκκλησάκια του Άθωνα και του προφήτη Ηλία.
Στον δρόμο πάμε δεξιά και κατηφορίζουμε μέχρι που συναντάμε αριστερά μας άλλο δασικό δρόμο που ανηφορίζει, τον οποίο και ακολουθούμε.
Σε λίγα μέτρα βγαίνουμε σε μικρό πλάτωμα με ανηφορικό χωματόδρομο στα αριστερά μας. Κατευθυνόμαστε ευθεία κατηφορίζοντας και φτάνοντας στην ρεματιά μπαίνουμε σε δασικό μονοπάτι και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε.
Σε μια μικρή διακλάδωση με άλλο μονοπάτι που συναντάμε μετά από λίγο πάμε αριστερά συνεχίζοντας την ανηφορική μας πορεία.
Το μονοπάτι στη συνέχεια είναι ευδιάκριτο και μας ''κρατάει'' πάνω του μέχρι που μπαίνουμε σε υλοτομημένη έκταση.
Εδώ κρατάμε πορεία στην αριστερή άκρη της υλοτομίας. Το μονοπάτι είναι σχετικά ευδιάκριτο αλλά θέλει προσοχή.
Καταλήγοντας στο πάνω τμήμα της υλοτομίας το μονοπάτι μας οδηγεί σε πέτρινο πεδίο, το Κοτρώνι. Και εδώ θέλει λίγη προσοχή αλλά θα παρατηρήσουμε πως το μόνο πέρασμα, ορίζεται από το μονοπάτι χωρίς να σε ξεγελάει.
Αμέσως βγαίνουμε στον κεντρικό δασικό δρόμο που ανεβάζει από την συνοικία την Αγίας Παρασκευής προς τον Άθωνα και πάμε δεξιά κατηφορίζοντας μέχρι την πρώτη κλειστή δεξιά στροφή (φουρκέτα).
Στο τελείωμα της φουρκέτας στα αριστερά υπάρχει άλλος δασικός τον οποίο ακολουθούμε βγαίνοντας από τον κεντρικό.
Περπατάμε πάνω στον δρόμο κατεβαίνοντας με αρκετά ζικ-ζακ μέχρι που καταλήγουμε σε πλάτωμα με κτήμα στα αριστερά μας.
Διασχίζουμε το κτήμα προς το ρέμα και συναντάμε μονοπάτι το οποίο μας περνάει απέναντι και αρχίζουμε πάλι καθαρή ανηφορική πορεία.
Εδώ πλέον είμαστε μέσα στην οξιά και ανεβαίνουμε ουσιαστικά την Τσαγκαραδιώτικη πλευρά του Χαλορέματος, ανάμεσα στα δύο σκέλη της ρεματιάς που χωρίζει την Τσαγκαράδα με το Μούρεσι.
Αδιαφορούμε για κάποια μικρά ''ανοίγματα'' που διώχνουν κυρίως προς τα δεξιά και κρατάμε σταθερά ανηφορική πορεία παράλληλα με την ρεματιά που έχουμε αριστερά μας.
Λίγο πριν το τέρμα της ανάβασης συναντάμε διακλάδωση και πάμε αριστερά με στόχο να ξαναδιασχίσουμε την ρεματιά που είχαμε περάσει μετά το κτήμα.
Μετά την ρεματιά το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και το ακολουθούμε μέχρι που βγαίνουμε ξανά στον κεντρικό δασικό δρόμο, αυτή την φορά αρκετά κοντά στον Άθωνα.
Πάμε δεξιά και μετά από λίγο θα συναντήσουμε την διαστάυρωση που μπαίνει στο εκκλησάκι του Άθωνα. Εδώ υπάρχει και η μοναδική πρόσβαση σε νερό σε όλη τη διαδρομή. Μία πέτρινη βρύση με κρύο νερό και ένα κιόσκι για ξεκούραση επάνω στην διασταύρωση.
Συνεχίζουμε ευθεία κατηφορίζοντας τον κεντρικό δασικό δρόμο μέχρι να συναντήσουμε το μονοπάτι που έρχεται από τα Χάνια (οδηγίες υπάρχουν εδώ από τον ΕΟΣ Βόλου http://walking-pilion.blogspot.gr/2012/11/x.html). Θα το ακολουθήσουμε και θα αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς την συνοικία των Αγίων Ταξιαρχών από όπου ξεκινήσαμε.