Trou de Bra (Lierneux)

November 15, 2011
November 2011

near Trou de Bra, Walloon Region (Belgique)

Rustige natuurwandeling op 11/11/2011 langs het riviertje Lienne tussen de dorpjes Bra en Trou de Bra (Lierneux).

Parkeer langs de baan aan de kerk en start met de Lourdesgrot aan je rechterhand. Neem de eerste weg links en direct na het bruggetje de smalle weg rechts (de El Cense). Na een halve kilometer aan een vakwerkhuis rechtdoor de onverharde wegel langs de weiden.

Bij een kruispuntje van boswegen rechtdoor en zo'n 800 m ver gaat het omhoog tot een volgend kruispunt van boswegen waar we rechtsaf weer afdalen. Het weggetje loopt richting Les Vilettes. Op de N651 rechtsaf tot kruispunt Pont de Vilette waar we linksaf gaan.

Voorbij een steengroeve, tegenover huis nr. 1 schuin rechts een onverharde weg in, die even verder langs een haag naast een visvijver loopt. Daar achter draait het pad naar rechts en klimt stevig het bos in. Na het bos daalt het
wegeltje tussen weiden en op een T-splitsing volgen we de weg naar rechts en langs een verzetsmonumentje komen we op de N651, die we naar links naar het dorp Bra volgen.

Verken even het dorpje en ga dan langs de oude stenen drenkbakken langs de muur van het kasteel de straat Sur les Fats in. Na zo'n 700 m op een kruising van wegen naar rechts een iets dalende holle weg in.

Op het volgend kruispunt van veld- en boswegels, nemen we de meest linkse wegel. Wat verder bij een Y-splitsing gaan we rechts omlaag door een wat verwilderd gerooid stukje en door een sparrenbosje. Het wegeltje buigt naar links en komt uit op de N645, die we links volgen tot we terug op het vertrekpunt komen.

(Neem eigen bevoorrading mee: langs het parcours kwamen we geen Horeca tegen).

Brug

Brug over de Lienne

In de vallei van de Lienne.

Foto2

Onderweg in de vallei van de Lienne