Tron de L'espasa des del parking de les Coves del Salnitre, Collbató

Photo ofTron de L'espasa des del parking de les Coves del Salnitre, Collbató Photo ofTron de L'espasa des del parking de les Coves del Salnitre, Collbató Photo ofTron de L'espasa des del parking de les Coves del Salnitre, Collbató

October 12, 2021
October 2021

near Collbató, Catalunya (España)

Abans de començar us faig un spoiler, quan varem arribar al cim del Tron de l'espasa algú se l'havia endut i al seu lloc i havia uns pals en forma d'espasa. Potser el Rei Artur va passar per aquí...
Doncs bé, deixem el cotxe al pàrquing de les Coves del Salnitre (el primer pàrquing perquè més amunt estava tancat) i pugem per les escales que duen a les coves. Abans d'arribar a les coves trobem un camí que segueix recte i on podem veure marques de GR i unes marques i fletxes grogues que ens van guiant (foto 1).
El camí no té pèrdua fins el trencall final. Seguim el camí que voreja part de la muntanya, es un camí fàcil però amb nens (4,8 i 9 anys) cal fer amb una mica de precaució.
Passats poc més de 2,5km el camí comença a fer pujada i va resseguint el marge de la muntanya; es en aquest punt on es poden gaudir d'unes vistes molt boniques, veient Sant Salvador de les Espases, el Puigventós i una mica més amunt el riu Llobregat.
De fet el camí et porta fins el Monestir de Montserrat.
Després d'una bona estona de pujada arribem a un petit replà on s'ha d'agafar el camí estret que hi surt (foto2) , pujar una petita muntanya de pedra (coronada amb una barra, foto 3) i aquest és el punt més difícil, baixar amb compte per pujar el turonet que hi ha just derrera pujada fàcil amb només un tram que has de pujar amb ajuda d'una corda).
Un cop a dalt ja hem arribat i en teoria hi hauria d'haver l'espasa (tot i que no em tingut sort, foto 4).
Per baixar, desfem el camí fins el cotxe.
La foto 5 es una mostra de les vistes i la 6 el que hauríem d'haver trobat (cortesia de l'avi Manolo).