Trilho Castrejo en Castro Laboreiro (Modificado e ampliado)

Photo ofTrilho Castrejo en Castro Laboreiro (Modificado e ampliado) Photo ofTrilho Castrejo en Castro Laboreiro (Modificado e ampliado) Photo ofTrilho Castrejo en Castro Laboreiro (Modificado e ampliado)

June 19, 2021
June 2021

near Vila, Viana do Castelo (Portugal)

“Em Castro Laboreiro, todo o proprietário, por muito diminuto que seja o seu património, tem, como qualquer lord inglez, duas habitações – uma de verão e outra de inverno". Isto escribia Alfredo Campos, escritor, sobre o modo de vida transhumante dos pastores na segunda metade do século XIX.

Tendo como base e guía o trilho Castrejo a ruta modificouse para visitar as brandas de Pradosouro e a Seara, así como tamén visitar a capela da Nossa Senhora de Anamão. A modificación máis importante está ao chegar a ponte da Cavada Velha, onde collemos collemos a esquerda e baixamos ao carón do río Laboreiro ata a inverneira de Ameijoeira para despois comezar o camiño de volta pola inverneira de Pontes, hoxe convertida ao turismo rural. Logo cruzamos polo fermoso acueduto de Pontes chegando despois a Assureira, onde volvemos coller o trilho Castrejo.

O longo da ruta temos sempre presente o espírito e a vida transhumante dos antigos castrexos, vida que implicaba que os pastores habitaran a maior parte do ano nas brandas, situadas nas partes altas da montaña, e nas épocas máis duras baixaran a vivir nas inverneiras, situadas na parte baixa e máis resgardadas do frío e da neve.

Esta ruta comezámola en Castro Laboreiro visitando en primeiro lugar os restos do Castelo - Fortaleza, situado a 1.050 m de altura. Tras esta visita imos ver os muíños do río Laboreiro, para despois coller camiño as inverneiras de Varziela e Cainheiras, logo seguimos ata as brandas de Pradosouro e a Seara, para continuar ata a capela da Nossa Senhora de Anamão. Logo pasamos polo Bico do Patelo (formación pétrea onde poderemos “imaxinar a un pato ou a una aguia” divisando o val) e baixamos para a inverneira de Curveira, seguimos ata a ponte da Cava da Velha e collemos a esquerda seguindo o curso do río Laboreiro ata a inverneira da Ameijoeira (a Ameijoeira marca o límite fronteirizo entre Portugal e Galicia). Comezamos a volta polas inverneiras de Pontes, Assureira e Barreiro. Xa no último tramo subimos pola carballeira de Barreiro e a lagoa de Gontamil para rematar en Castro Laboreiro e coñecer a igrexa de Santa María da Visitação e o Pelourinho.

A pesar de parecer longa, uns 30 quilómetros, a ruta é espectacular.

Inicio

PictographMuseum Altitude 3,193 ft

Castelo

Cainheiras (Inverneira)

Pradosouro (Branda)

Seara (Branda)

Nun baldio da branda da Seara chegou haber unha mina de volfrámio.

Capela da Nossa Senhora de Anamão

Capela da Nossa Senhora de Anamão, de vocación mariana. Presumiblemente foi un culto pre cristiano.

Bico do Patelo

Curveira (Inverneira)

Ponte da Cava da Velha

Ponte da Cava da Velha sobre o río Laboreiro. Ponte de orixe romana que comunicaba a vía romana desde Portela do Homen ata Castro Laboreiro.

Indicación: cruzar o río pola ponte para seguir baixando pola marxe esquerda do río Laboreiro

Antiga presa

Photo ofMeijoeira (Inverneira). Fronteira de Portugal con Galicia Photo ofMeijoeira (Inverneira). Fronteira de Portugal con Galicia

Meijoeira (Inverneira). Fronteira de Portugal con Galicia

Esta inverneira fai de fronteira entre Portugal e España, chegando a ter Garda fiscal cando aínda había vixilancia para controlar quén saia ou entraba no País.

Pontes (Inverneira)

Fermosa inverneira hoxe totalmente adicada ao turismo rural.

Fermoso acueduto construido sobre os anos 40 do século XX polos habitantes da inverneira de Pontes. Trátase dunha canle de regadío con cerca de 60 metros de lonxitude. O acueduto atravesa un importante camiño de conexión entre inverneiras e brandas polo que ao seu carón foi colocaron un cruceiro e unhas almiñas.

Información: coller a esquerda para ver a cascada e seguir subindo.

Carvallheira de Barreiro

Photo ofIgrexa matriz da Nossa Senhora da Visitação Photo ofIgrexa matriz da Nossa Senhora da Visitação Photo ofIgrexa matriz da Nossa Senhora da Visitação

Igrexa matriz da Nossa Senhora da Visitação

Templo con indicios románicos pero con varias alteracións posteriores. Os contrafortes exteriores son góticos. No interior, de nave única, destaca a pila bautismal románica decorada con follas estilizadas.

Pelourinho

O pelourinho primitivo data de 1560. Forma parte da arquitectura civil xudicial manuelina.