Tria Sinora Mt, Kalliroi-Kedros 1795m ( Τρία Σύνορα Κέδρος )

Photo ofTria Sinora Mt, Kalliroi-Kedros 1795m ( Τρία Σύνορα Κέδρος ) Photo ofTria Sinora Mt, Kalliroi-Kedros 1795m ( Τρία Σύνορα Κέδρος ) Photo ofTria Sinora Mt, Kalliroi-Kedros 1795m ( Τρία Σύνορα Κέδρος )

June 13, 2016
June 2016

near Kallirói, Thessaly (Greece)

Τρία Σύνορα, Καλλιρόη-Κέδρος 1795μ

Ανάβαση από το χωριό Καλλιρόη στην ψηλότερη κορυφή του Κέδρου ( ή Τρία Σύνορα ), 1795μ.

Σύντομη Περιγραφή: Αφήνοντας το χωριό από τα βόρεια, ακολουθούμε χωματόδρομο μέχρι να συναντήσουμε το ρέμα Αραντζούλι σε υψόμετρο 1320μ περίπου. Εκεί ακολουθούμε παράλληλη πορεία με αυτό, βρισκόμενοι πάντοτε στην δυτική του πλευρά, αρχικά σε τρακτερόδρομο, αργότερα σε διακριτό μονοπάτι και τέλος σε ενίοτε ασαφές μονοπάτι, μέχρι την κορυφή. Ώρες συνολικής διαδρομής μετ' επιστροφής, 4.

Πιο αναλυτικά: Ξεκινάμε από την ρεματιά στην είσοδο του χωριού και μέσα από τσιμεντένιο μονοπάτι και σκαλιά, οδηγούμαστε στον κύριο πλακόστρωτο δρόμο της ανατολικής συνοικίας του χωριού και τον ακολουθούμε. Ο δρόμος συνεχίζει ώς χωματόδρομος βγάζοντας μας από το χωριό. Συνεχίζοντας, διασχίζουμε το ρέμα Ξεροπλατάνια, και από μονοπάτι συναντάμε τον κύριο χωματόδρομο που οδηγεί προς το βουνό. Τον ακολουθούμε με κατεύθυνση ΒΑ, μέχρι το σημείο που διασχίζει ρέμα για δεύτερη φορά σε υψόμετρο 1320μ. Πρόκειται για το ρέμα Αραντζούλι, την χάραξη του οποίου θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να οδηγηθούμε στην κορυφή. Εδώ να επισημανθεί πως παρά τον σχετικά άνυδρο χειμώνα του 2016, τα ρέματα είχαν αρκετό νερό. Αμέσως μετά την διάσχιση του ρέματος λοιπόν, ανεβαίνουμε μικρή πλαγιά και σύντομα συναντάμε εγκαταλελειμμένο τρακτερόδρομο ξυλοκόπων. Τον ακολουθούμε έχοντας πάντα το φαράγγι στα δεξιά μας και κατεύθυνση ΒΔ. Αργότερα ο τρακτερόδρομος χάνεται και ακολουθούμε μονοπάτι μέχρι μακρόστενου ξέφωτου με φτέρες. Εδώ καταλήγει και κεντρικότερος τρακτερόδρομος, που επελέγη στην επιστροφή. Από το ξέφωτο ακολουθούμε το διακριτό μονοπάτι, μέχρι να συναντήσουμε την βάση του ρέματος σε υψόμετρο 1580 μέτρων περίπου. Από εκεί ακολουθούμε το ενίοτε δυσδιάκριτο μονοπάτι στην πλαγιά αριστερά μας (Δ). Ορισμένες φορές αποφεύγοντας πεσμένους κορμούς ή κλαδιά, αλλά πάντως χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, οδηγούμαστε σε πιο γυμνή ράχη με θέα πλέον την κορυφή. Από εκεί εντοπίζοντας διαδρόμους από μονοπάτια βοοειδών μέσα στους θυσάνους κέδρων, οδηγούμαστε στην κορυφογραμμή και από εκεί εύκολα στην κορυφή με όμορφη θέα.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια όμορφη και σύντομη διαδρομή.
Καλό είναι να φορεθεί μακρύ παντελόνι λόγω της πυκνής βλάστησης.
Αναφέρεται ως πεζοπορική διαδρομή μέτριας και όχι εύκολης δυσκολίας, λόγω της έλλειψης σήμανσης και ορισμένων σχετικά δύσβατων σημείων, απόρροια της πυκνής βλάστησης.

Γρηγόρης Τζομάκας

Το κτηνοτροφικό μονοπάτι για 50 μέτρα περίπου, διασχίζει θυσάνους κέδρων και διακλαδίζεται. Επιλέγουμε την κεντρικότερη, αποφεύγοντας την αντιπαράθεση με την σκληρή βλάστηση και σύντομα φτάνουμε στην κεντρική κορυφογραμμή του Κέδρου.

Η βάση του ρέματος, με αρκετή ροή ( Ιούνιος 2016 ) σε υψόμετρο 1580μ. At 39.65359N, 21.29321E

Διακριτό μονοπάτι ενώ τραβερσάρουμε το ρέμα απ΄οτην δυτική του όχθη σε υψόμετρο 1560μ.

Διακριτό μονοπάτι ώμου

Διακριτό μονοπάτι ενώ ανεβαίνουμε ώμο με στόχο την κεντρική κορυφογραμμή του Κέδρου.

Δυσδιάκριτο μονοπάτι Αρχή ώμου

Το μονοπάτι σε αυτό το σημείο (1615μ περίπου) είναι δισδιάκριτο αλλά το πεδίο βατό με χαμηλή βλάστηση. Συνεχίζουμε την ανάβαση επι του ώμου.

Κορυφή Κέδρου 1795m

Η ψηλότερη κορυφή του Κέδρου με υψόμετρο 1795 και υψομετρικό στύλο της ΓΥΣ. Πανοραμική Θέα στο καταράσινο τοπίο, στον Λάκμο, στην Τριγγία κ.α.

Ξύλινη ποτίστρα σε υψόμετρο 1610μ, λίγο ψηλότερα από το ρέμα Αραντζούλι. At 39.65411N, 21.29241E

Χωματόδρομος Ι

Μικρός διακριτός χωματόδρομος που συναντάμε στην έξοδο του χωριού, βόρεια.

Χωματόδρομος II

Κύριος χωματόδρομος που ξεκινά ΒΑ του χωριού. Τον συναντάμε σε υψόμετρο 1170μ και τον ακολουθούμε.

Χωμ-Μον

Σημείο όπου εγκαταλείπουμε τον χωματόδρομο για μονοπάτι και τρακτερόδρομο.

Μονοπάτι Δυτ

Συνδυασμός μονοπατιών και τρακτερόδρομων που ενώνει τον κύριο χωματόδρομο με τον κύριο όγκο της κορυφής.

Μονοπάτι Ανατ

Συνδυασμός κτηνοτροφικών μονοπατιών και τρακτερόδρομων που ακολουθούμε για την κορυφή παράλληλα με το ρέμα Αραντζούλι.