Три врха Повлена

November 14, 2020
November 2020

near Prokići, Central Serbia (Serbia)

14.11.2020 Група 7 планинара ПК Торник уз вођство планинског водича Марка Џамбасовића МБ778, извели су акцију "Три врха Повлена" на планини Повлен.
Старт је био на Дебелом брду, са паркинга крај магистрале. Кретали смо се макадамским путем све до планинарског дома у власништву ПК Повлен из Ваљева. После краће паузе, обележеном стазом изнад дома испели смо први врх Велики Повлен(1271мнв). Стаза даље води венцем Великог Повлена до превоја Арлог и врха Средњи Повлен(1301мнв). Затим се спуштамо до стеновитог видиковца Плоча. Одатле идемо даље према макадамском путу на превоју између Средњег и Малог Повлена. После пар километара наилазимо на цркву посвећену Светом Архиђакону Стефану, а после одлазимо до видиковца у близини са ког се пружа одличан поглед на околину. Завршни успон на Мали Повлен (1347мнв) извели смо са стране цркве. Са врха се пружа поглед на већину планина западне и југозападне Србије. Силазак је био истим путем према цркви, па лево према изворишту реке Срапеж. После смо макадамским путем опет дошли до дома и даље до почетне тачке.
Тура је била дугачка 15км са 700м успона.

Водич Марко Џамбасовић МБ778

PictographFountain Altitude 3,856 ft

• Photo of Nemanja Nedovic
    Nemanja Nedovic Jul 23, 2021

Odlična staza. Ukoliko zelite možete se kolima odvesti do planinarskog doma i tada se skraćuje za oko 4km. Povlen je jedna od najlepših planina Srbije po mom mišljenju.