TRES FONTS, UN SOL CAMÍ (PONT DE VILOMARA I ROCAFORT)

Photo ofTRES FONTS, UN SOL CAMÍ (PONT DE VILOMARA I ROCAFORT) Photo ofTRES FONTS, UN SOL CAMÍ (PONT DE VILOMARA I ROCAFORT) Photo ofTRES FONTS, UN SOL CAMÍ (PONT DE VILOMARA I ROCAFORT)

September 16, 2018
September 2018

near el Pont de Vilomara, Catalunya (España)

L'11 de setembre proppassat em vaig decidir a anar a buscar la font de la Rovira fent un recorregut que bàsicament consistia en remuntar el torrent Mal i el torrent de la Font de la Rovira (tributari de l'anterior) fins a la font que li dóna nom. Pel camí vaig visitar dues altres fonts. La primera és un petit clot excavat al marge esquerre de la riera de la Casa Nova que recull els degotalls i filtracions d'aigua, i que es anomenanda font Nova o font de la Riera. La segona és un aljub de pedra seca de l'època de la vinya (la llinda té gravat l'any 1888) encastat al marge esquerre del torrent Mal.

En arribar a la zero de la font de la Rovira, vaig començar-la a cercar allà on la situava en aquell moment el mapa de Google d'en Jordi Griera-Cors; però, com és lògic, no la vaig trobar perquè ell ja ho havia fet prèviament sense èxit. Després vaig continuar pujant per la pista fins el següent xaragall; també sense trobar res. Finalment vaig pensar a fer una ullada al mapa manuscrit dels anys 80. En ell vaig veure que no hi havia dibuixada cap pista, i que la font simplement estava marcada al marge esquerre del tálveg del torrent. Així que vaig baixar fins la llera del torrent aprofitant un punt on la pista s'hi posava gairebé a nivell. Aquí vaig trobar un bonic salt d'aigua d'uns 8 metres d'altura; el vaig descendir pel marge esquerre, on s'intueix un antic corriol; i vaig continuar aigües avall fins a trobar la font amagada dins un clap de boixos, gràcies a un estret pas que s'hi obria. Com es pot veure a les fotos, la font és un bufó aljub (cisterna) tancat amb una coberta de pedra seca, que en aquella data sobreixia un reguerot d'aigua que, una desena de metres avall, anava a parar al torrent.