TREKS NEAR BARCELONA: Serra de l'Obac i la ruta dels pous de glaç

Photo ofTREKS NEAR BARCELONA: Serra de l'Obac i la ruta dels  pous de glaç Photo ofTREKS NEAR BARCELONA: Serra de l'Obac i la ruta dels  pous de glaç Photo ofTREKS NEAR BARCELONA: Serra de l'Obac i la ruta dels  pous de glaç

June 23, 2013
June 2013

near La Bauma, Catalunya (España)

Caminada d'entre 3 i 4h (9Km)i d'escàs desnivell (300 m) per la part sud de la serra de l'Obac. la majoria de visitants del Parc Natural de Sant Llorenç camina per aquesta serra però la Serra de l'Obac ofereix grans caminades i extraordinàries vistes de Montserrat.

Se surt del centre de la Pastora i de Casanova de l'Obac, on hi ha parking. S'hi arriba per la carretera de Terrassa a Rellinars. A la Pastora hi ha un bar i es pot menjar alguna cosa.
Desd'aquí, ens dirigim per camí principal cap a la torrota (camí indicat). 20 minuts d'ascens després, un rètol ens assenyala el trencall a l'esquerra vers la Torrota on s'ascén en 15' i on tenim excel.lents vistes del Massís de Montserrat.
Retrocedim fins el camí principal i seguim l'ascens pel camí principal fins que un rètol que ens indica el pou de glaç. Gran construcció per recollir antigament el glaç. Des del pou de glaç, seguim l'ascens fins el Coll Estret on un rètol ens indica un corriol a la Font de la Portella.
(Atenció: en aquest punt el GPS va fallar i l'itinerari no apareix ben indicat al mapa. Tanmateix una banderola al mapa mostra una fotografia de la fita que indica el trencall de la Fot de la Portella).
Des d'aquí, podem seguir pel camí principal fins a Castellsapera (940 m), el turó més elevat de la Serra. Val la pena arribar-s'hi doncs des del Coll Estret, trigarem tan sols 30 minuts i tindrem grans vistes de Sant Llorenç i de les valls interiors de l'Obac.
El descens cap a la font de la Portella és un corriol força empinat però està ben traçat i no té pèrdua. La baixada no és gens còmode, per tant, sempre ens queda la possibilitat de tornar a Casanova de l'Obac pel camí principal desfent el camí que hem fet de pujada.
Fem 45' de descens fins a la font de la Portella que disposa d'aigua potable. Atenció, és l'únic punt amb aigua de tota l'excursió. Excel.lent frescal per relaxar-se una estoneta.
Des d'aquí, pugem una miqueta finc el turó Roig i després descenem fins el segon Pou de Glaç (15'). Des del replà del pou, baixem per unes escaletes fins un ampli camí (a trams cimentat), el resseguim a l'esquerra i en 15 minuts, tornem a ser al Pàrking de Casanova de l'Obac. Des del pou de glaç, també podem tornar a ascendir al camí de la font per on veniem i anar al pàrking passant pel Mas de l'Obac Vell.

pou glaç

vista

Massís de Montserrat

PictographRuins Altitude 2,803 ft

La Torrota

Torra de guaita de la Torrota