Trekking al Lac Blanc i Lacs des Chéserys

Photo ofTrekking al Lac Blanc i Lacs des Chéserys Photo ofTrekking al Lac Blanc i Lacs des Chéserys Photo ofTrekking al Lac Blanc i Lacs des Chéserys

August 1, 2022
July 2022

near Les Tines, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Avui toca fer un dels trekkings més famosos dels Alps francesos. Le Lac Blanc a 2300m d'altitud, està situat a la reserva natural de les Aiguilles Rouges i està considerat un dels llacs de muntanya més bonics; a més disposa d’una panoràmica increïble davant el massís del Mont Blanc (la muntanya més alta d’Europa), les Aiguilles i les glaceres Des Bossons o la Mer de Glace.

Ja amb les motxilles preparades ens dirigim amb cotxe (12 minuts) des de Chamonix fins al poble de Les Praz (1060m). Agafem un modern telecabina de 10 places construït l'any 2019 que ens portarà fins a La Flégère (1864 m).

Des de La Flégère, agafem el telecadira de 6 places que ens porta a l'Índex (2395 m) on gaudim d'unes vistes excepcionals de les Agulles de Chamonix, l’Aiguille du Midi, el Mont Maudit, el Tacul i el Montblanc.

Un cop recuperats de le bellesa de l'entorn comencem l'excursió que en una horeta i quart ens portarà fins al refugi del Lac Blanc (uns 3 km) per un sender bastant planer i sense massa dificultat.

Finalment arribem al bonic llac alpí amb l'estampa del Montblanc al darrera. L'espectacle és descomunal! Resseguim el llac, els nens pel la riba esquerra i nosaltres per la dreta, mentre la càmara treu fum...

Aprofitem per descansar i dinar. Després de gaudir del Lac Blanc i de l’increïble panoràmica prosseguim la ruta fins als llacs de Chéserys. Darrera del refugi hi ha un sender que en 30 minuts ens hi porta. Durant la ruta hem hagut de salvar un petit desnivell de 7m per una escala metàl.lica clavada a la roca (una mica d'emoció pels peques...)

Seguirem baixant pel camí fins a un senyal que ens marca que ens trobem a la Reserva Natural de les Aiguilles Rouges (2180m). Allà agafem el camí de la dreta que ens retornarà, en constant baixada, fins a l’estació del telecabina de Flegère en 3,5km, gaudint en tot moment del camí i de la bonica prespectiva alpina.

Abans d'arribar al final de la ruta, passem per un bonic salt d’aigua amb un encantador pont de fusta, estratègicament situat per fer unes boniques fotografies.

Punt d'interès

• Photo of mbarbanyc
    mbarbanyc Jul 30, 2023

Escala mecànica. Encara riem!!