TrekinTurkey Kocaeli Taşköprü Çoban Geçişi Hiking 15.5.2016

Photo ofTrekinTurkey Kocaeli Taşköprü Çoban Geçişi Hiking 15.5.2016 Photo ofTrekinTurkey Kocaeli Taşköprü Çoban Geçişi Hiking 15.5.2016 Photo ofTrekinTurkey Kocaeli Taşköprü Çoban Geçişi Hiking 15.5.2016

May 16, 2016
May 2016

near Kutluca, Kocaeli (Türkiye)

Rehber Erdal Gören, Argun Baydan (Trekinturkey doğa yürüyüş grubu)
Not: wikiloctaki tırmanma ve iniş rakamları hatalıdır

Başlangıç ​​zamanı: 05/15/2016 09:59

ciflik

• Photo of Argun
    Argun Dec 15, 2016

İsmini yöredeki Roma dönemine ait kemerli köprüden almaktadır. MS 50 yılında Romalılar tarafından Gök Su üstünde Kutça (Kutluca) ile Duranlı köyleri arasında yapılmış olup Geudos adı verilmiştir. Tarihi ipek yolu ile Nikomedia'ya ulaşan yolun üzerinde olan köprü daha sonra Taşköprü adıyla anılmaya başlamış ve civar köyler kendilerini Taşköprülü olarak belirtmişlerdir.

Taşköprü köylerinde yerli olarak Manav denilen bir halk yaşamakta ve ziraat ve hayvancılıkla uğraşmaktadırlar. 1950 itibâriyle bu köylerin büyük bir çoğunluğunun şehre yakınlığı sebebiyle şehir hayatının da içindedir. Köylüleriyle sosyal yardımlaşma ve dayanisma sağlamak için Taşköprü Derneklerini kurmuşlar ve bu dernek vasıtasıyla her yıl sonbahar aylarının başında Hasat Sonu Festivaliyle bir araya gelip kutlamalar yapmaktadırlar. Dümbüldek isimli şifâlı bir suyu bulunmakta ve böbrek taşlarının düşürülmesinde çok etkili olduğu bilinmektedir. Kendilerinin yaklaşık olarak 1350 senesinden beri orada olduğunu belirten insanların yaşam biçimleri aynı zamanda İzmit'in yerli halkı olması sebebiyle önemlidir.[kaynak belirtilmeli]

Kocaeli çevresi üzerine atfedilen giyim kuşam gelenekleri sanılanın aksine gerek Adapazarı ve çevresindeki giyim kuşama gerekse de Bursa ve çevresindeki giyim kuşama benzemeyen kendi özgü bir biçim sergilemektedir. Manav olmalarının yanında kendi deyimleriyle ziraatla uğraşmaları ve rençberlikten başka bir şey düşünmediklerinden gündelik giyimleri yaşam tarzlarını yansıtacak kadar sadedir.

Erkek ve kadın giyimi olarak iki alt başlıkta incelenen giyim kuşam kültürü yörede tüm Taşköprü havalisinde benzer özellikler taşımaktadır. Gündelik giyim çerçevesinde işlenen bildiride farklı giyim kuşamlarla kendilerinde farklı statü yaratan giyim kuşam detaylarını da ele alınacaktır.

• sekosan Jun 5, 2019

200 km yol gittik bu rotayı gerceklestirmek için ama başlangıç ve bitiş yanlış işaretlenmiş madem bir paylaşım yapacaksınız doğru paylaşım yapın

• Photo of Argun
    Argun Mar 20, 2024

Yorumunuzu şimdi gördüm . Başlangıç ve bitiş koordinatları doğru wikiloctaki tırmanma ve iniş rakmları yanlış . Oda bizden kaynaklı değil