TrekinTurkey Kaz Dağları Dalaksuyu Ayazma Hiking 13.6.2015

Photo ofTrekinTurkey Kaz Dağları Dalaksuyu Ayazma Hiking 13.6.2015 Photo ofTrekinTurkey Kaz Dağları Dalaksuyu Ayazma Hiking 13.6.2015 Photo ofTrekinTurkey Kaz Dağları Dalaksuyu Ayazma Hiking 13.6.2015

June 14, 2015
June 2015

near Kanlıoba, Çanakkale (Türkiye Cumhuriyeti)

Ad: dalaksuyu ayazma

dalaksuyu

kamp alanı

Argun Oct 7, 2016

Çanakkale‘nin oksijen deposu Kaz Dağları, özellikle sonbaharda daha bir etkileyici. Fakat Kaz Dağları alan olarak çok çok büyük olduğundan ayrı bir uzmanlık gerektirir, şöyle anlatayim: Yıllardır bu bölgede Bayramiç’te yaşamama rağmen enduro motosiklet tutkusuyla birlikte tanıştım sayılır Kaz Dağları’yla. Zaten hem doğa hem de motor iyice çekiyor içine insanı.

kazdaglari

Ayrıca son yıllarda hemen herkes tarafından duyulur oldu Kaz Dağları. Keşke başka şekilde, güzelliğiyle duyurabilseydik adını ama ne yazık ki altın arama şirketlerine karşı yapılan eylemlerle duyurabildik az da olsa sesimizi. Neyse ki Kaz Dağları’nın hala büyük bir kısmı bakir. Büyük bir kısmı diyorum çünkü milli park alanının dışında kalan çoğu yer günübirlik mangalcı terörüne kurban gitmek üzere. Biz de sucuğu çok seviyoruz ama doğaya zarar vermemek, etrafı kirletmemek gerek. Dert çok da, neyse…

kazdaglari-sucuk

Açıkçası enduro motosiklet, dağ bisikleti kullanıyorsanız ya da trekking yapıyorsanız harika bi yer abi burası. İşin asıl keyifli yanı ise en güzel yerlerin milli park sınırları içerisinde kalması ve izinsiz girmenin ve kamp yapmanın yasak olması. Ancak bu şekilde koruyabiliyoruz buraları maalesef. Eğer bu bölgede bir maceraya atılıp dağın içine gidecekseniz tavsiyem tabi ki gps, rehber ve uygun mevsim. Kış aylarında çıkmasanız iyi olur.

Argun Oct 7, 2016

Ayazma Piknik ve Kamp Alanı

Ayazma, Kaz Dağları’nın eteklerinde yer alan bir mesira alanı. Bayramiç’e bağlı Evciler Köyü’nden sonra 5 km mesafede bulunan Ayazma, bu bölgeye özgü uzun ağaçları, buz gibi suları ile Kaz Dağları’nın en güzel dinlenme tesislerinden biri. Buraya giden yol harika manzaralı, biraz virajlı ama düzgün bir asfalta sahip, yani her tür araçla ulaşabilirsiniz.

ayazma3

Maalesef Ayazma mesire yerinin girişi ücretli olmasına rağmen günübirlik mangalcı işgali altında. Yaz aylarında hafta sonlarına tahmin edemeyeceğiniz kadar yoğun oluyor. Piknikçilerin yanı sıra, son yıllarda Ayazma’ya gelen küçük trekking grupları hem burada bulunan alanda kamp yapıp hem de var olan trekking parkurlarını kullanıyorlar. Yani Ayazma’nın içindeki alanda çadır kurulumuna izin var.

ayazma5

Çam ağaçlarıyla kaplı Ayazma’nın kaynak suyunun etrafındaki masalarda ziyafet yapmak, soğuk suyuna girmek için bile buraya gelmeye değecektir.

ayazma

Burada tarihin ilk güzellik yarışması yapıldığına inanılıyor ve bunu yaşatmak için Sarıkız Şenliği düzenleniyor. Mesire alanının içinde alışveriş yapacağınız küçük büfeler ve köylü teyzelerin sattığı yerel, doğal ürünleri bulabilirsiniz. Burayı dolaşırken, Eyvah Eyvah filminin burada çekildiğini de hatırlayacaksınızdır hemen. O sahneyi söylemeyeyim sürpriz olsun 🙂

eyvaheyvah2

Ayazma öyle bir konumda ki gelip görmek isteyen olursa programa erken başlarsanız önce Troya Antik Kenti’ni gezebilir, öğlen Assos’ta denize girebilir akşam da Ayazma yolu üzerindeki Keskin Alabalık Tesisleri’nde enfes kiremitte alabalık yiyebilirsiniz. Restorantın sahibi Hakan Keskin sıkı motosikletçidir. Hatta öyle ki Hakan’a YoldanÇık ve 2Enduro‘nun takipçisiyim derseniz size bölge ilgili daha da yardımcı olacaktır. Bunu bizzat kendi söyledi 🙂 Keskin Restoran, Tesisin telefonu: 0286 793 74 74

hakan keskin alabalık

Bu bölgede gezilecek bir sürü güzel köy de var ayrıca. Adatepe, Yeşilyurt köyünü görmeden dönmeyin derim. Adatepe’nin taş evlerini görünce etkileneceksiniz.

adatepe

Yürüyüş yapmak isteyenler ise Darıtepe Tabiat Parkı‘nı es geçmesin.

• Munevver Oct 7, 2016

• Photo of dantelk
    dantelk Mar 30, 2017

Merhaba,

Mayıs başında, bu rotayı kullanarak, Millî Parkın ortalarında gezmek istiyorum. Zeytinli'den girişte rehber almayı zorunlu koştuklarını biliyorum - ben rehber almak istemiyorum.

MP'de rehber almak gerçekten mecburî mi? Kuzeyden kendi otomobilimle bir patikadan MP'ye giremez miyim? Üç gün tanımadığım biriyle başbaşa geçirmek istemiyorum.

Argun Mar 30, 2017

Rehber almanız maalesef zorunlu

• a.nursoy Jul 2, 2020

Merhaba arrık rehber almak zorunlu değilmiş