Photo ofTREKINTURKEY KARIA ( KARYA )YOLU (carrian trails) BAĞARCIK-YAHŞİLER (YAĞIŞLAR) TREKKİNG 2.5.2014 Photo ofTREKINTURKEY KARIA ( KARYA )YOLU (carrian trails) BAĞARCIK-YAHŞİLER (YAĞIŞLAR) TREKKİNG 2.5.2014 Photo ofTREKINTURKEY KARIA ( KARYA )YOLU (carrian trails) BAĞARCIK-YAHŞİLER (YAĞIŞLAR) TREKKİNG 2.5.2014

May 3, 2014
May 2014

near Bağarcık, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Rehber Argun Baydan
Faaliyete başlamadan bir gece öncesinde konaklamayı BAFA gölünün kıyısında bir aile işletmesi olan HOTEL Silva Oliva da ( www.hotelsilvaoliva.com/home-tr/ )yaptık. Burası zeytinlikler içerisinde 2 katlı bitişik nizam 4 er odadan oluşan villa büyüğü-bina küçüğü yapılardan kurulu. Nefis bir mutfağı var. İnsanları ilgili. Mevsiminde nar ,zeytin toplamaya izin var. Bafa gölüne sıfır. Dinlenmek mola vermek için ideal bir yer aklınızda olsun.
Aracımızla buradan Bağarcık köyüne hareket ettik. Köy yüksek rakımda fıstık çamlarının arasında kurulmuş geçimin bal , fıstık tarımı ve hayvancılık ile sağlıyor. Muhtarı İsmail bey size her konuda yardımcı olabileceği gibi organik ürünleri de (bal-tereyağ-zeytinyağ- fıstık-yumurta)temin edebilir. Yeter ki önceden haber verin .(tel: 0538 439 33 20 ) Tabi selamımı da iletirseniz memnun olurum.
Zaten araçla Bağarcık köyüne yükselirken manzara sizi büyülemeye başlıyor. Sağınızda bir sulama barajı göreceksiniz ve sizde bizim gibi "bu deremi dolduracak bunu " diyeceksiniz. Sonra nefis orman-dağ-dere manzaralarıyla Bağarcık köyüne ulaşırsınız İsmail beye siparişleriniz verin çayınızı için ve yürüyüşe başlayın derim. Bir süre asfalttan ilerleyeceksiniz. Yazın kuruyan çok güzel bir dereden geçeceksiniz. Aslında bu dereler parkur boyunca hep karşınıza çıkacaklar. Ve fıstık çamları.. Güzelliklerinden gözlerinizi alamayacaksınız. Çiçekler etrafa yayılmış olacak . Hatta bazıları kayaların üzerini halı gibi kaplamış olacak . Ve aman arılara dikkat bizi soktular 2 defa :)
Kullar köyüne inmeden hakim bir tepeye ulaşacak ve buradaki kaya-ağılı ve güzel manzarayı göreceksiniz. Kullar köyüne inin ve kahvede 75 kuruşa birer soda için hak ettiniz. :)
Kullar köyünden (500mt rakım) yavaş yavaş 800 mt ye yükselecek ve inişe geçeceksiniz. İnişin sonunda Yahşiler köyü var. Bu yolun son 2 km sinde biz köyden bir arkadaşla kayıtlı rotadan değil, başka bir yoldan hedefe vardık İyide oldu köyü baaştan başa geçmiş olduk . Köy kahvesinde dinlenin, sohbet kesinlikle iyi:)