TRE - 033 TÜLEK YAYLASI - ÜÇOLUK

January 14, 2019
January 2019

near Üçoluk, Antalya (Türkiye)

TÜLEK YAYLASI
Zaman farkına varmadan hızla akıp gidiyordu. Üçoluk Köyü görünmeye başlamıştı. Sis bulutları arasında ki kısa bir yürüyüş yapabileceğimiz rotaları incelemeye başlamıştık. Onlarca alternatifin olduğu bir noktada idik. Yine yolun yakınını tercih ederek Tülek Yaylasının çevresinde yürümek üzere aracımızı uygun bir noktada terk ediyoruz. Tülek Yaylası'nın hemen girişinde karlı zemin üzerinde adımlarımızı atmaya başlamıştık. Doğaçlama olarak bir kaç saat kar üzerinde oyalanarak tekrar aracımıza dönme amacında idik. Ekizce Yaylasını arkamıza alarak Sedir ağaçları arasında devam eden belli belirsiz orman yolunun izlerini sürmeye başlamıştık. Bileklerimizi aşarak ayaklarımız altında ezilen karların çıkardığı sesler eşliğinde adımlarken, üzerimize düşen kar taneleri arasında aldığımız hazzın tarifini yapabilmek mümkün değildir. Adım adım yükselirken beyaz kar örtüsü etrafı tamamen kaplıyordu. Sedir ağaçları arasında kıvrılarak ilerleyen yol üzerinde tepe noktasına ulaşıyoruz. Artık Üçoluk Köyüne geride bıraktığımız yoldan daha kısa bir mesafe kalmıştı. Doğaçlama çıktığımız yolda geri dönmek yerine, devam ederek bir parkuru daha tamamlama kararı alıyoruz.

13:30 sularında Üçoluk köyü'ne ulaşıyoruz. Parkurun arazi bölümü geride kalmış, Altınyaka asfaltı üzerinde ilerlemeye başlamıştık. Aracımıza ulaştığımızda 10 km yi geride bırakarak, zil çalan karnımızı doyurmak üzere uygun bir nokta aramaktayız. Güneş ışınlarının vurmaya başladığı Havutönü mevkiinde manzaraya bakan açık alanda mangal ateşimizi yakarak, geride kalan yürüyüşün keyfini çıkarmaya başlıyoruz. Dostlarla beraber keyifli anları geride bırakırken, anı defterimize bir sayfa daha eklemiş oluyor.