TRE - 026 KASNAK MEŞESİ YÜRÜYÜŞ

April 24, 2017
April 2017

•   5 5 Reviews

near Çiftlik, Isparta (Türkiye)

Ad: Kasnak Meşesi

Yükselme süresi: 02:01

Alçalma süresi: 01:26

KASNAK MEŞESİ ORMANI

Kovada Gölü gezimizi tamamlayarak, Kasnak Meşesi Ormanına ulaşmak üzere, araçlarımızla Kırıntı Köyü üzerinden Yukarıgökdere Köyüne devam ediyoruz. Yukarı ormanlık alanı gözlediğimizde, belli bir yükseklikten sonra, bulutları tepesinde toplayan dağın yamaçlarında halen kar yağışının devam ettiğini görüyoruz. Bir an, gidip gitmemekte kararsız kalsak da, ortak düşünce ile devam kararı alıyoruz. Zaman zaman serpiştiren kar yağışı altında toprak orman yolu ile bu rotayı izleyerek Kasnak Meşesi Ormanı Koruma Alanına ulaşıyoruz. Uygun kıyafetler giyerek, gökyüzüne uzanan devasa Çınar, Ardıç, Meşe ve Sedir ağaçları arasında adımlamaya başlıyoruz.

Henüz ilk adımlardan sonra, hemen çevrede ki Şakayık bitkilerini fark ediyoruz. Bu bölgeye gelme amaçlarımızdan bir tanesi de bu bitkiler idi. Bölgede oldukça yoğun ve yaygın bir şekilde olduğu bilgisini almıştım. Ancak malesef hala geçen ay Hisarçandır bölgesinde gördüğüm Şakayıklarla henüz aynı boydalar. Şu an Hisarçandır Bölgesindekiler tomurcuklanarak çiçek açmaya başlamışken, bu bölgedekilerin pek çoğunun henüz yeni yeni çıkmaya başlamış olması ve bir kısmının ise yeni yeni yapraklanıyor olması bizi biraz üzüyor. Hisarçandır da sadece Elmayanı mevvkiinde belli bir noktada yoğun bir şekilde görülebilirken, burada neredeyse 1500-1600 rakım aralığında tüm orman içerisinde görebilmek mümkündür. Gece yağan kar ve düşen ısıyla birlikte, biraz boy vermiş olanların eğildiğini ve yıprandığını gözlemliyoruz.

Geçen yıl Elmayanında ki Şakayıklar, az yağış ve erken ısı artışı ile nisan başında çiçek açarak, ay bitmeden çiçek dökmüştü. Ancak görülüyor ki, bu yıl gerçekleşen kar yağışının biraz artması ve henüz havaların tam ısınmamış olması, şakayıkların çiçek açmalarını biraz geciktiriyor. Bu bölgede ki yağışların halen devam etmesi ve havaların ısınmaması başka çiçek ve bitki türlerinin de gelişmesini geciktirmiş olmalı ki fazla bir çeşit göremiyoruz. Bol miktarda ki, sümbül, orkide, akyıldız ve mor menekşeler arasında yürüyüşümüz ilerliyor. Farklı yapılarda ve irilikte Ardıç, Meşe ve Sedir ağaçlarını gözlemliyoruz. Dönüş yolunda, rotayı biraz kısaltmak üzere patikadan orman içerisine girerek, kestirmeden ilerleyerek zamandan kazanmak istiyoruz. Ancak bu bölüm biraz dik ve kaygan bir zemine sahip olsa da dikkatli ve yavaş yavaş ilerleyerek emniyetli şekilde tamamlıyoruz. Görmekten umudumuzu kestiğimiz ve bu yıl içerisinde artık görme şansımızın olmayacağını düşündüğüm Ters Lale (Ağlayan Gelin) çiçeğini ise yine bu geçtiğimiz orman içerisinde Buket’in dikkati sayesinde görme ve inceleme şansına sahip oluyoruz. Katran Dağı yamaçlarında denk geldiğimiz sarı renkli olanlarının, oldukça yaygın bir alanda ve sıklıkla olmasına rağmen, bura da sadece bir tane bu mor renkli olanı görebilmiştik. Bir tane olmasına rağmen görebilmiş olmak büyük bir şans ve gözlemleyerek fotoğraflamak oldukça keyifli idi.

7 kilometrelik bir yürüyüşten sonra, oldukça keyifli ve eğlenceli arkadaşlarla birlikte bir faaliyetin ve parkurun daha sonuna gelmiş oluyoruz. Katılan ve eşlik eden tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ediyor ve bir daha ki faaliyette görüşmek üzere selamlar sunuyorum.

• bisikletrotalari2 Apr 25, 2017

Güzel parkur.

• likya Apr 25, 2017

Etkileyici.

• Photo of rotabu
    rotabu Apr 25, 2017

Büyülü.

• cycleroute3 Apr 25, 2017

Bisiklet rotası için sabırsızlanıyorum.

• rotaci Apr 25, 2017

Takip.

• Photo of Recep özdemir
    Recep özdemir Oct 28, 2019

Bu rota sonbahar için uygun bir rotamı acaba?

• Photo of maceraturlari
    maceraturlari Oct 28, 2019

Son bahar tam zamanıdır. Doğanın tüm renklerini görmek mümkündür.