TRE - 024 OVACIK DAĞI YAYLALARI (Ovacık Yaylası, Ardıç Gediği)

Photo ofTRE - 024 OVACIK DAĞI YAYLALARI (Ovacık Yaylası, Ardıç Gediği) Photo ofTRE - 024 OVACIK DAĞI YAYLALARI (Ovacık Yaylası, Ardıç Gediği) Photo ofTRE - 024 OVACIK DAĞI YAYLALARI (Ovacık Yaylası, Ardıç Gediği)

March 20, 2017
March 2017

•   4.7 5 Reviews

near Etler, Antalya (Türkiye)

Ad: Ovacık Dağı

İrtifa kaybı: -560 m

Yükselme süresi: 04:01

Alçalma süresi: 01:43

Sonbaharın ilk günlerinde yaptığımız bu yürüyüşümüzde bol bol Kardelen türlerine denk gelerek inceleme şansını yakalıyoruz. Rotanın her farklı noktasında farklı çiçek türleri incelenmiştir. Ovacık Yaylasında Çiğdem türlerine denk gelirken, Orta Ovacıktan sonra Kardelenler görülmüştür. Kayalık bölgelerde ise Siklamenleri inceleme fırsatı yakalıyoruz. Bu yazı dizisini hazırlarken, bugüne kadar yaptığımız parkurlarda ki gördüğümüz çiçekler aklıma geliyor. Geriye dönük rotaların arşiv fotoğraflarını incelediğimde 500 e yakın çiçek fotoğrafı olduğunu fark ediyorum. Seçerken gördüğüm kadarıyla 50'ye yakın çiçek türü fotoğraflanmış olabileceğini zannediyorum. Umarım her biri hakkında yeterli bilgiyi elde ederek, hangi rotalarda hangi türlerin görülebileceğine dair bir makale hazırlayabilirim. 500 fotoğrafı incelemek, benzerleri ayırmak ve türleri belirlemek oldukça zaman alacaktır. Eğer bu yazı dizisini okuyarak, çiçek türleri hakkında bilgisi olan ve yardımcı olmak isteyen arkadaşım olursa, daha güzel bir kaynak ortaya çıkartabiliriz.

Nisan Ayı, Antalya için Şakayık Zamanıdır. Şu günlerde topraktan patlayarak büyümeye başlayan bitkisi, bölgeye göre değişkenlik göstererek, nisan ayının başından sonuna kadar çiçek açarak gözlenebilmiştir. Çok hassas ve narin bir çiçek olması sebebiyle bir anda dökülerek tohuma geçmektedir. Mayıs-Haziran gibi tohum dökerek yaz aylarında ise kuruyarak kaybolmaktadır. Bu güne kadar Beydağlarında pek çok kere görme ve inceleme imkanı yakaladığımız Şakayıkları, bu yıl mümkün olursa Kovada Gölü tarafında bulunan Kasnak Meşesi Tabiatı Koruma alanında gözlemlemeyi ve incelemeyi düşünüyoruz. Yürüyüş olarak düşündüğümüz gezimize katılmak isterseniz omer@bisikletrotalari.com mail adresinden yada telefonla ulaşabilirsiniz.

Ovacık Yayla

PictographWaterfall Altitude 3,945 ft

Şelale - Gölet

Orta Ovacık Yaylası

Ardıç Gediği

Yemek Molası

Su

Gedik Mevkii (Eski Mermer Ocağı)

Su

• rotaci Mar 21, 2017

Wuuuu nefisss...

• cycleroute3 Mar 21, 2017

Doğa, kardelenler, manzara ve huzur...

• suat007 Mar 27, 2017

çok güzel bir rota gezi olmuş,resimler,manzara,doğa harika..