TRE-023 BAKIRTEPE (SAKLIKENT) DAĞI (2550 M.)

Photo ofTRE-023 BAKIRTEPE (SAKLIKENT) DAĞI (2550 M.) Photo ofTRE-023 BAKIRTEPE (SAKLIKENT) DAĞI (2550 M.) Photo ofTRE-023 BAKIRTEPE (SAKLIKENT) DAĞI (2550 M.)

January 10, 2017
January 2017

near Kepiralanı, Antalya (Türkiye)

Ad: BAKIRTEPE(SAKLIKENT)

İrtifa kaybı: -1430 m

Yükselme süresi: 05:13

Alçalma süresi: 02:58

BAKIRTEPE (SAKLIKENT) DAĞI (2550 M.)

Bakırtepe(Saklıkent) Dağı: Antalya'nın batısında, 2550 metre yüksekliğinde ve Beydağlarımız arasında yer alan bir dağdır. Antalya'dan bakıldığında, Karadağ ve Alabelen dağları arkasında kaldığından görülememektedir. Konyaaltı ilçe sınırlarında bulunmakta olup, Saklıkent Yaylası'na kadar asfalt yol ile ulaşım sağlanabilmektedir. Saklıkent Yaylasında yazlık yayla evleri bulunmakta ve yaz aylarında kalanların sayısı artmaktadır. Kışın kayak turizmi yapılabilmektedir. 2000 metrede ki tesisten 2400 metreye kadar telesiyej çalışmakta olup, kayak için pist hazırlanmaktadır.
Yaz aylarında Antalya'nın sıcaklarından kaçmak için uygun bir bölge olmakla birlikte, ağaçların az olması sebebiyle fazla tercih edilmemektedir. Kışın Saklıkent Yaylasından sonra yollar tamamen karla kaplı olduğu için, İmecik Yaylası ve Söğütcuması Köyleri tarafına geçebilmek imkansızdır.

Bir önceki Tahtalı Dağı faaliyetimizde, zeminde ki kar miktarının az olması sebebiyle tam bir kar ve kış faaliyeti yapamamıştık. Son zamanlarda ki yağan karla birlikte 700-800 metre rakımlardan başlayan kar, Saklıkent'te neredeyse 1 metre seviyelerine ulaşmış durumdaydı. Sabah 07:00 sularında hareket ederek Doyran Mahallesinden geçiyor ve henüz hava aydınlanmamışken yükselmeye başlıyoruz. Aracımızın termometresi 3 dereceyi gösteriyordu. Yükseldikçe 1 dereceye kadar düşmüştür. Portakal Durağı, Alimpınarı ve Seklik bölgesini geride bırakarak ilerlemekteydik. Ancak yol üzerinde başlayan buzlanma ilerledikçe artarak tehlikeli bir hal almıştır. Zincirimiz olmadığı için daha fazla ilerleyerek riske girmek istemiyoruz. Bugünün Pazar olması sebebiyle, dönüş saatlerimizde, trafik yoğunluğunun da artacağını göz önünde bulundurarak, aracımızı uygun bir noktaya park ederek yürüyüşümüze 7-8 kilometre erken başlamak zorunda kalıyoruz. Bir süre ilerledikten sonra, Saklıkent'e kadar bizi almak isteyen aracın nazik davetini geri çevirmiyoruz. Araç yeni model 4x4 araçlardan bir tanesi idi. Üzerinde ki zayıf lastiklere rağmen yol tutuşu ve karlı zeminde ilerleyişi inanılmazdı. Saklıkent'e yakın bir noktada araçtan inerek tekrar yürüyüşümüze başlıyoruz. Kayak pistinin kenarına yakın bir yüzeyden zirveye doğru ilerliyoruz. Pist yüzeyi işlendiği için oldukça düzgün ve yürüyüş çok kolaydı. Ancak zaman zaman hem kontrol amaçlı hemde kayan kişilerden uzaklaşmak maksadıyla pistten uzaklaştığımızda, neredeyse dizlerimize kadar kara gömülmekte idik. İlk adımları attığımızda atıştıran kar durmuş ve zaman zaman güneş yüzünü göstermeye başlamıştı. Pist üzerinde çok az kayan kişi vardı. Nadiren karşılaşıyorduk. Otel bölgesine kadar bir kaç araç dışında kimseyi görmezken, haftasonu kalan insanların da azımsanmayacak kadar olduklarını da görmüştük. Ancak Antalya gibi bir şehrin hemen yanıbaşında bulunan böyle bir imkan varken, malesef ulaşım ve yol sıkıntısından dolayı gereken değeri ve ilgiyi görmediği de aşikardı. Bu yıl için yol iyileştirme çalışmaları yapılmış ve genişletilmişti. Ancak şuan karla kaplı olan yol üzerinde, ne bir tuzlama ne de açma çalışmaları bulunmamaktaydı. Dolayısıyla bu durumdan kaynaklanan zorluklar ve sıkıntılar sebebiyle pek çok kişi Saklıkent yerine Davraz Kayak Merkezini tercih etmektedir.