Photo ofTravessa vessant nord del Cadí - etapa 2/2: Refugi Prat d'Aguiló - Roca Gran - Santuari Bastanist - Estana - Querforadat Photo ofTravessa vessant nord del Cadí - etapa 2/2: Refugi Prat d'Aguiló - Roca Gran - Santuari Bastanist - Estana - Querforadat Photo ofTravessa vessant nord del Cadí - etapa 2/2: Refugi Prat d'Aguiló - Roca Gran - Santuari Bastanist - Estana - Querforadat

August 28, 2022
August 2022

near Víllec, Catalunya (España)

Etapa 2 de la travessa circular pel vessant nord de la Serra del Cadí

Punts destacats de la ruta:
- Refugi Prat d'Aguiló
- Roca Gran nou 100 cims de la FEEC
- Santuari Bastanist
- Estana
- Querforadat

Ruta circular de cap de setmana (2 dies) que comença i acaba al Querforadat. En aquest cas, està feta en dos etapes.

Aquesta és la descripció de la 2a etapa.
Sortim del refugi Prat d'Aguiló després d'esmorzar i agafem la pista forestal que baixa cap a Montellà. La seguim en baixada una bona estona, fent alguna drecera. Arribem al Coll de l'home Mort i continuem per la pista avall, i poc després de passar per sota el Coll d'Isona, agafem una pista secundària a mà esquerra que s'enfila poc a poc i tot seguit després de dos revolts sortim de la pista per un corriol que puja fort cap a cim (direcció Est)
Arribem al cim Roca Gran (o en algun mapa hi posa El Puig) a 2.088m: és un bonic mirador de tot el Cadí, per la seva cara nord. Decidim baixar del cim per la cara
oest sense cap camí, seguint la carena, fent un puja i baixa arribem al següent cim, el Puig (1906m) seguint el bosc esclarrissat, que no té vistes ja que està envoltat de pins. Del cim seguim baixant per un bosc que fa de bon passar (en baixada) entre pins i boixos, fent un desnivell negatiu fort de 360 metres, travessant la pista, pel punt on aquesta s'acaba.
Quan arribem a la cota 1.580m arribem a una pista més bona que seguim a l'esquerra fins a arribar a les restes de la casa d'Escàs, avui en dia envoltada d'amplis prats on pasturen les vaques. Hem trobat un abeurador amb una font que rajava alegrament. Per l'est de la casa trobem un rastre de camí baixant pels prats, que es transforma en un corriolet, que ens porta directament cap al Santuari de Bastanist.
A partir de la casa en ruïnes de les Valls, trobem marques blanques i vermelles, i continuem seguint el GR-150, que ja no deixarem fins al final de la nostra ruta (fins al Querforadat).
Arribem al Santuari de Bastanist, el punt més baix de la ruta 1.220m), descansem una estona a l'àrea recreativa al costat de la Fontfreda.
Un cop allà seguim les indicacions d'Estana, amb cartells i les marques del GR-150, que per una roureda, camins antics i un tram de pista ens portaran fins a Estana, passant abans per dos torrents (el primer el travessem per un pont antic).
A Estana hem anat a veure l'església de Sant Climent i Cal Basté (restaurant que veiem que continua funcionant) i decidim fer una cervesa (al Food Track Vantastik al centre del poble).
Per pista força planera arribem al Coll de Pallers on hi ha l'aparcament de la gent que puja cap a Prat de Cadí i una font/abeurador poc abans d'arribar al coll.
D'aquí al Quer ja només queden 4km, hi ha un cartell indicador. Es va seguint un corriol en forta baixada i quan s'arriba a la pista, continuem per corriol amb signes evidents del temps que devien ser camins antics.
Arribem al poble de Querforadat per la part baixa, on també trobem una font/abeurador. Arribem al cotxe que hem aparcat al final del poble.

PictographMountain hut Altitude 6,761 ft

Refugi Prat d'Aguiló

Deixem pista i retallem anant directe avall

Vistes a la Serra del Cadí

Passat El collet de l'Home Mort seguim pista

Agafem corriol a esquerra

Roca Gran (el Puig) 2.088m

Panoràmica

Anem a buscar una alternativa de baixar

Coll 1.840m Seguim per carena cap al repetidor

El Puig 1.906m

Photo ofArribem a una pista (la travessem) seguim baixant bosc a través Photo ofArribem a una pista (la travessem) seguim baixant bosc a través

Arribem a una pista (la travessem) seguim baixant bosc a través

Baixem 200m de desnivell més

Bosc a través (de bon passar)

PictographRuins Altitude 4,239 ft

Empalmem amb el GR 150 (casa en ruïnes les Valls)

Photo ofÀrea recreativa Font Fontfreda i Santuari Bastanist Photo ofÀrea recreativa Font Fontfreda i Santuari Bastanist Photo ofÀrea recreativa Font Fontfreda i Santuari Bastanist

Àrea recreativa Font Fontfreda i Santuari Bastanist

Photo ofSantuari de la Mare de Déu de Bastanist Photo ofSantuari de la Mare de Déu de Bastanist Photo ofSantuari de la Mare de Déu de Bastanist

Santuari de la Mare de Déu de Bastanist

PictographBridge Altitude 3,956 ft

Pont del Torrent de les Bordes

Photo ofFood track: Vantastik (bons gelats i cerveses) Photo ofFood track: Vantastik (bons gelats i cerveses) Photo ofFood track: Vantastik (bons gelats i cerveses)

Food track: Vantastik (bons gelats i cerveses)