Travessa 3 Refugis (Etapa 4 Carançà - Coma de Vaca)

Photo ofTravessa 3 Refugis (Etapa 4 Carançà - Coma de Vaca) Photo ofTravessa 3 Refugis (Etapa 4 Carançà - Coma de Vaca) Photo ofTravessa 3 Refugis (Etapa 4 Carançà - Coma de Vaca)

20035
September 9, 2014
September 2014

near Prats de Balaguer, Languedoc-Roussillon (France)

Sortim molt aviat del Refugi de Carançà ja que avui tenim la jornada més llarga de totes i cap a la tarda hi ha previsió de plujes.

El camí està molt ben marcat amb fites. Anem pujant la vall de carançà, primer per boscos i després per uns paratges preciosos.

Mes tard arribem al primer dels llacs, el més gran de tots i ens remollem els peus. Pero com encara es aviat per dinar decidim continuar caminant per fer la proxima parada en el seguent estany.

En el estany Negre ens banyem i dinem, però tot seguit comencen a creixer els núvols i ens posem altre cop en marxa.

Passem per el estany blau i una mica més a dalt arribem al coll de Carançà a 2727 mts. El punt més alt de tota la travessa sense pujar a cap cim.
Baixem tot corrent perque cada cop el temps es complica més tot avall ja en direcció al refugi de coma de vaca i a mig camí de la vall ens va caure una tormenta amb pedra i llamps que va fer que arribessim completament xops al refugi.

Per el coll de Carançà passa el GR11 i veiem les seves marques que van carenant els cims. Des d'aqui podriem anar directament cap a Núria sense pasar altre cop per Coma de vaca fen el cim del famós Noucreus i al arribar al coll de Noufonts seguir les marques del GR11.

Nosaltres per anar cap a Coma de Vaca vem seguir les fites que van marcant el camí de baixada per una gran tartera, però que més avall, les anem perdent i les anem retrovant, però sempre seguint en el costat esquerre del riu del torrent de la Coma de Vaca per els prats plens de vaques.